سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • به رغم گذشت دو سال از جنایت تروریستى تاسوکى و ناامنى‌هاى گسترده در استان سیستان و بلوچستان، هر چند کارهاى خوبى در مقابله با این حرکات موذیانه انجام شده اما متأسفانه هنوز مردم استان از امنیت کامل برخوردار نیستند و برخورد قاطع و همه‌جانبه‌اى با عوامل اصلى و حامیان آنان صورت نگرفته است و عوامل جنایت اخیر هم هنوز معرفى نشده و به سزاى جنایاتشان نرسیده‌اند.

    * * *

    شب گذشته پس از نماز مغرب و عشا، در آستانه چهلم شهادت شهید قدر و محراب، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی توکلی ـ که در مسجد روستای افتخارآباد خاش به مزدوران تکفیرى وهابى ترور شد ـ مراسمی در حسینه شهداى قم با حضور آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله علوی گرگانی، حجج اسلام شهرستانی (نماینده آیت الله العظمی سیستانی)، سید احمد خاتمی (نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تهران)، سید حسن ربانی (رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، مرتضی جوادی آملی (به نمایندگی از حضرت آیت الله جوادی آملی)، ایرانی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم)، استاد جواد محدثی، نمایندگان بیوت برخی از مراجع و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، فضلا، دانشجویان و مردم مؤمن و با سخنرانی حجت‌الاسلام «نظرى منفرد» از اساتید حوزه علمیه و تنى چند ازبستگان شهید، در حسینیه شهداى قم برگزار شد. از مقام شامخ شهید توکلی، که به شهید قدر و محراب مشهور شده است، تجلیل به عمل آمد.

    گزارش تصویرى خبرگزارى رسا از مراسم ـ1
    گزارش تصویرى خبرگزارى رسا از مراسم ـ2

    اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام پیامبر رحمت است


    حجت الاسلام نظری منفرد در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اسلام دین رحمت است و پیامبر اسلام هم پیامبر رحمت؛ زیرا وجود مشکلات مسلمانان برای پیامبراکرم(ص) سخت و سنگین است و کتاب خداوند هم کتاب رحمت است؛ چراکه این کتاب با نام خداوند بخشنده مهربان آغاز شده است.
    وی افزود: پیامبر(ص) خطاب به مسلمانان فرمود که نسبت به یکدیگر مهربان باشید و از تفرقه و اختلاف و ریختن خون همدیگر بپرهیزید که اگر کسی بی‌جهت خون کسی را بریزد، به جهنم می‌رود و این در حالی است که عده‌ای از دشمنان در حال تفرقه‌افکنی میان مسلمانان هستند.
    وی با اظهار تأسف از این‌که امروز شیعیان را به جرم تشیع و پیروی از خاندان پیامبر و به جرم دلسوزی برای اسلام و مسلمین در شب شهادت حضرت امیر(ع) به رگبار گلوله می‌بندند و آن‌ها را به شهادت می‌رسانند، به نقل از یکی از مراجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی پیش از این در کنار هم با آرامش زندگی می‌کردند، اما وهابیت آمده تا این آرامش را از بین ببرد و تا وهابیان هستند، امت اسلامی روی آرامش را نخواهد دید.
    این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد بد وهابیان گفت:‌ آنان با سوء استفاده از همین اختلافات است که این چنین ناجوانمردانه افرادی مثل شهید توکلی را به شهادت می‌رسانند و در ماه رمضان و در شب قدر این‌گونه یک سرباز امام زمان(عج) را در حال تبلیغ دین خدا پرپر می‌کنند.
    وی در ادامه افزود: ما با اهل سنت نظرات مشترک زیادی داریم، البته دیدگاه‌های مخالف هم وجود دارد، ولی بهتر است که روی مشرکاتی که خداوند و پیامبر(ص) فرموده‌اند، تأکید کنیم و از این طریق بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم.
    این سخنران همچنین دین اسلام را تنها دینی دانست که پایه‌ها و فروع آن از استحکام خاصی برخوردار است و تأکید کرد: باید برای محکم ماندن این پایه‌ها و فروعات آن سعی و تلاش کنیم.
    حجت الاسلام نظری منفرد در پایان گفت: امیدواریم که مسؤولان کسانی را که مخلّ امنیت جامعه‌اند، با جدیت تعقیب و مجازات کنند تا دیگر شاهد وقایعی از این دست نباشیم.

    همچنین در این نشست، مجمع طلاب و فضلاى سیستان‌وبلوچستان مقیم قم، بیانیه‌ای منتشر کرد که متن آن به این شرح است:

    بسم ربّ الشهداء والصدّیقین
    وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون

    شب بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان، روستاى «افتخارآباد» ـ از توابع شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان ـ افتخارى جاودانه یافت. در شب قدر و شب شهادت امیرمؤمنان امام على(علیه‌السلام) و در محراب عبادت، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدى توکلى، روحانى و مبلّغ دینى روستا، در حالى که مردم را در مسجد آماده برگزاری مراسم احیا مى‌کرد، به مولایش اقتدا کرد و توسط تروریست‌هاى شب‌پرست به شهادت رسید. روحانى مخلصى که گناهى جز دعوت خلق‌الله به عبادت و تلاوت قرآن در شب مبارک قدر نداشت.
    خوشا به سعادتش! چه افتخارى بالاتر از این‌که در خانه‌ خدا و در حال تلاوت قرآن و در محراب عبادت در شبی مبارک ـ که همه مؤمنین آرزوى درک آن را دارند ـ به لقای پرودگارش نایل آید و در ماه مهمانى خدا، مهمان مولا و مقتدایش امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) گردد. چه افتخارى بالاتر از این‌که به جرم پیروى از ولایت امام على و اهل بیت عصمت و طهارت ـ علیهم‌السلام ـ در خونش غوطه‌ور گشته و ملقّب به «شهید قدر و محراب» استان شود.
    آرى، خوشا به سعادتش! او مصداق روشنى از این آیه‌ شریفه است که: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً».

    بر کسى پوشیده نیست که همه‌ فرق اسلامى از چنین اعمال ننگینى تبرّى جسته‌ و از چنین پست‌فطرتانى متنفّرند و بدون تردید، ضاربین سفّاک این روحانىِ پاک‌باخته و مهاجر فى سبیل‌الله، نه تنها مسلمان نیستند بلکه بویى از انسانیت هم نبرده‌اند. جنایت‌پیشه‌گانِ تروریست، همان جیره‌خواران سرسپرده دشمنان اسلام و مسلمین‌اند که با هدف سلطه‌ کامل بر جهان اسلام در عراق، افغانستان، فلسطین، لبنان و هر نقطه‌اى که فریاد عدالت‌خواهى بشنوند، براى ایجاد تفرقه‌ امت اسلامى دست به فجیع‌ترین جنایات زده و مى‌زنند. کوردلان کج‌فهم و تکفیرىِ وهابى هم ـ که مصداق بارز خوارجِ زمانند ـ بدانند نه فتاواى تکفیر و مشرک دانستن شیعیان و نه حکم به تخریب اماکن متبرکه و بارگاه نورانى ائمه هدى ـ علیهم‌السلام ـ و نه فتوا به پشتیبانى از رژیم صهیونیستى علیه حزب‌الله قهرمان لبنان و نه به شهادت‌ رساندن جوانان مؤمن پاک‌باخته‌اى چون مهدى توکلی عزیز، هیچ کمکى به سیرِ زوال و انحطاط روزافزون آنان نمى‌کند. «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْماکِرِین».

    در آستانه‌ چهلمین روز شهادت این فدایىِ ولایت، ضمن تبریک و تسلیت مجدّد به امام زمان ـ ارواحنا له الفداء ـ، رهبر معظم انقلاب ـ دام‌ظله‌العالى ـ، ملت شریف ایران، سلسله‌ جلیله‌ روحانیت، خانوادهى محترم شهید و مردم غیور استان سیستان و بلوچستان، چند نکته را متذکر مى‌شویم:

    1. به رغم گذشت دو سال از جنایت تروریستى تاسوکى و ناامنى‌هاى گسترده در استان سیستان و بلوچستان، هر چند کارهاى خوبى در مقابله با این حرکات موذیانه انجام شده اما متأسفانه هنوز مردم استان از امنیت کامل برخوردار نیستند و برخورد قاطع و همه‌جانبه‌اى با عوامل اصلى و حامیان آنان صورت نگرفته است و عوامل جنایت اخیر هم هنوز معرفى نشده و به سزاى جنایاتشان نرسیده‌اند.

    2. هرچند وابستگى تروریست‌هاى جنایت‌پیشه به استکبار بر کسى پوشیده نیست، اما ضعف مدیریتِ کلان فرهنگى در استان و وجود برخى سخنان و حرکات فتنه‌انگیز در سایت‌ها و تریبون‌هاى رسمى را هم که بهانه به دست نابخردان مى‌دهد، نباید نادیده گرفت. بر مسئولان عالى‌رتبه نظام مقدّس اسلامى است که با برنامه‌ریزی منسجمی موجبات بسط و تعمیق فرهنگ و اندیشه‌ اسلامى در استان را فراهم آورند تا در کنار زدودنِ محرومیت اقتصادى، محرومیت فرهنگى هم از استان برچیده شود.

    3. در آستانه‌ انتخابات مجلس هشتم، شاهد حرکت‌هاى تفرقه‌افکنانه‌ برخى گروه‌هاى سیاست‌پیشه در داخل و خارج استان هستیم که جز در هنگام کسب و خرید رأى، لحظه‌اى به فکر مردم نیستند. انتظار این است که مسئولان نظام جلوى این‌گونه حرکت‌ها را که با هدف دامن‌زدن به اختلافات قومى و مذهبى و بهره‌کشى سیاسى انجام مى‌شود، گرفته و مردم محروم استان را که گرفتار ناامنى هستند، درگیر کشمکش‌هاى سیاسى نکنند. بدون تردید مردم شریف و زحمت‌کشِ استان، خود خادمان مخلص و دردآشنایشان را مى‌شناسند و نیازى به عَلَم کردن مهره‌هاى تفرقه افکن ندارند.
    مجمع طلاب و فضلاى سیستان و بلوچستان مقیم قم
    آبان 1386
    انعکاس مراسم در رسانه‌ها:
    سایت تابناک
    خبرگزارى اهل بیت (ع)
    خبرگزارى رسا

    اخبار مرتبط:
    1.
    تصاویرى از مسجد و تشییع
    2. شهادت یک روحانی در اقدام تروریستی پیروان ابن ملجم
    3. بررسی حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان
    4. دنبال دشمن خارجی نباشیم ؛ تروریست‌ها فقیرند
    5.
    پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامى به مناسبت شهادت شهید توکلى
    6.
    مراسم تشیع پیکر پاک شهید در زاهدان
    7. دلجویى از خانواده شهید
    8. دیدار هئیت اعزامی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از خانواده شهید محراب سیستان و بلوچستان
    9. تهیه فیلم مستند از زندگى‌نامه اولین شهید محراب سیستان و بلوچستان



    حق‌شناس ::: پنج شنبه 86/8/10::: ساعت 2:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 35
    بازدید دیروز: 18
    کل بازدید :355796

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<