سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • اهل سنت شهر زاهدان 18 نماز جمعه مختلف برپا مى‌کنند و تلاش مولوى عبدالحمید برای برپایی یک نماز جمعه مشترک برای اهل سنت تاکنون بی‌نتیجه بوده است که این خود نشان از عدم مقبولیت وی حتی به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می باشد.

    * * *
    امام جماعت مسجد مکی زاهدان به دعوت رسمی از سوی «انجمن جهانی مسلمانان» به نمایندگی از اهل سنت ایران جهت شرکت در نوزدهمین نشست شورای فقه اسلامی مکه، به عربستان سفر کرده است‏.
    به گزارش شیعه نیوز، این نشست با حضور «خالد فیصل آل سعود» امیر مکه به نیابت از پادشاه عربستان و بیش از هفتاد شخصیت علمی، تعدادی از ائمه مساجد و فقهایی از کشورهای اسلامی برگزار شد.
    با توجه به اینکه مولوی عبدالحمید به عنوان رهبر اهل سنت ایران در این نشست شرکت کرده است، این سؤال پیش می آید که وی چگونه خود را رهبر اهل سنت ایران می نامد؛ در حالی که اهل سنت گلستان و کردستان به شدت با ایشان اختلاف نظر دارند و مولوی عبدالحمید در میان ایشان از کمترین مقبولیت ممکن برخوردار است. این در حالی است که اهل سنت شهر زاهدان 18 نماز جمعه مختلف برپا می کنند و تلاش مولوی عبدالحمید برای برپایی یک نماز جمعه مشترک برای اهل سنت تاکنون بی نتیجه بوده است که این خود نشان از عدم مقبولیت وی حتی به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می باشد.
    لازم به ذکر است که این روحانی بلوچ در حالی در نشست یکی از بزرگترین تشکیلات وهابیت شرکت کرده است که علمای وهابی عربستان با تکفیر شیعیان، صدور فتوای قتل شیعیان، صدور فتوای انهدام ضریح حضرت سیدالشهداء (ع) و حضرت زینب (س) و بسیاری اعمال دیگر، در دشمنی با شیعیان و نابودی آنها کمر همت بسته اند و با تمام توان تلاش می کنند.
    این فتاوای تکفیری در حالی صادر شده اند که بسیاری از علماء و پیروان اهل سنت نیز اینگونه اعمال و حرکات را محکوم کرده اند و با روشهای گوناگون نسبت به اندیشه های تکفیری و سلفی اعلام انزجار کرده اند.
    با توجه به این که در سال وحدت ملی و انسجام اسلامی به سر می بریم، حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در جمع وحدت شکن وهابیون، سؤالی است که امیدواریم ایشان برای آن جوابی قانع کننده داشته باشد.
    شایان ذکر است که مولوی عبدالحمید مدتی پیش توسط دکتر حسینی قزوینی عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) و مسئول مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) دعوت به مناظره شد که او این دعوت را رد کرد.

    منبع خبر: شیعه نیوز



    حق‌شناس ::: شنبه 86/8/19::: ساعت 7:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :356170

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<