سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • یک روزنامه عراقى، از نشست سرى نهادهاى اطلاعاتى و امنیتى شش کشور لیبى، عربستان سعودى، قطر، امارات عربى متحده، عمان و مصر در اردن براى مقابله با تقویت شیعیان و جلوگیرى از اقتدار دولت «نورى المالکى» خبر داد.

    به گزارش خبرگزارى فارس، یک منبع آگاه سیاسى در گفت‌وگو با روزنامه عراقى «البینة الجدیدة» تصریح کرد: عوامل اطلاعاتى این کشورها، در این نشست که به ریاست سازمان اطلاعات مصر در پایتخت اردن برگزار شد، بر ضرورت سرنگونى دولت «نورى المالکى» که از آن با عنوان دولت شیعى نام بردند، تأکید کردند.
    بنا بر این گزارش، مسؤولان عرب همچنین در این نشست بر ضرورت همکارى با تل‌آویو و توافق با واشنگتن براى فشار بیشتر بر دولت عراق و نیز پذیرش گروه‌هاى مخالف عراقى و تقویت آنان در داخل این کشور و خارج از آن تأکید کردند.
    به گفته این منبع آگاه سیاسى، مقامات سعودى در این نشست، گزارشى ارائه کرده‌اند که حاکى است هر گونه پیشرفت در عراق و برپایى یک دولت دموکراتیک که طبعاً دولتى شیعه خواهد بود، به معناى پایان یافتن دوران سازمان‌هاى عربى و افول توافقات تاریخى کشورهاى عربى با آمریکا به‌ویژه در زمینه نظامى خواهد بود.

    نماینده مصر نیز در این نشست با ارائه گزارشى گفت، باید سران شیعه را به عنوان نوک پیکان حمله سیاسى به دولت عراق، سازماندهى کرد و آنان را به این پیمان شش‌جانبه وارد کرد که در ادامه جلسه، امارات و عربستان سعودى، تأمین مالى این افراد را که مرکزیت آنها در جنوب عراق و نیز شهر موصل خواهد بود بر عهده گرفتند.
    این روزنامه عراقى به نقل از منابع خود، مى‌افزاید: برخى سازمان‌هاى عربى در صدد خارج‌کردن فرماندهان گروه‌هاى شبه‌نظامى وابسته به القاعده از عراق و جایگزینى آنان با آن دسته از عناصر القاعده هستند که مقبولیت بیشترى دارند.
    نماینده امارات در نشست سرّى امان در ادامه، مسئولیت حمایت از شبکه‌هاى تلویزیونى و روزنامه‌هاى اپوزیسیون عراق و نیز تأسیس شبکه‌هاى عراقى و روزنامه‌هاى جدید در خارج از این شورا را بر عهده گرفت و متعهد شد این حمایت را تا سرنگونى دولت مالکى ادامه دهد.
    این گزارش حاکى است موفقیت دولت عراق در به‌کارگیرى اهل سنت در مبارزه با القاعده و دیگر گروه‌هاى مسلح، امکان سرنگونى آن را کاهش داده است.
    در همین راستا این منبع آگاه سیاسى گفت: اطلاعات دقیقى در دست است که در اختیار برخى عناصر امنیتى حوزه خلیج فارس قرار گرفته و نشان مى‌دهد موفقیت دولت مالکى در حل و فصل اختلافات با کردها و اهل سنت، به بروز ناآرامى‌هاى بالقوه در کشورهاى عربى حوزه خلیج فارس انجامیده است زیرا بیشتر این کشورها از فشارهاى فرقه‌اى رنج مى‌برند و مسائل لبنان و ایران نیز بر افکار عمومى آنها تأثیر مستقیم دارد.


    منبع: خبرگزارى فارس



    حق‌شناس ::: سه شنبه 86/11/16::: ساعت 12:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 12
    بازدید دیروز: 16
    کل بازدید :355995

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<