سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • به نام حق و حقیقت

    این روزها گمانه‌زنى‌هاى مختلفى در مورد عوامل شهادت حاج رضوان (عماد مغنیه)، یکى از اسطوره‌هاى مقاومت اسلامى لبنان در رسانه‌هاى غربى و عربى مطرح شده و مى‌شود.
    بنا بر اعتراف خود صهیونیستها، بیش از 20 سال است عوامل رژیم صهیونیستى به دنبال ترور وى بوده‌اند. و جایزه رسمى کشتن وى 25 میلیون دلار (بیش از 24 میلیارد تومان) تعیین شده بود.
    در اینکه عامل اصلى شهادت وى رژیم صهیونیستى و سازمانهاى جاسوسى آمریکا و غربى بوده‌اند، تردیدى نیست؛ اما مزدورى سرویسهاى جاسوسى کشورهاى جیره‌خوار عرب ـ و در رأس آن سه کشور عربستان، اردن و مصر ـ براى صهیونیست‌ها دور از انتظار نیست.
    مگر همین کشورها ـ مخصوصاً عربستان و اردن ـ حامى اصلى و پشتیبان لجستیکى و تسلیحاتى تروریست‌ها در عراق نیستند؟ مگر عوامل بعثى و بازماندگان صدام معدوم، در اردن آزادانه جولان نمى‌دهند؟
    مگر سرویسهاى جاسوسى همین کشورها به علاوه چندین کشور دیگر منطقه ـ که رشد اسلام ناب پیرو اهل بیت (ع) را خارى در چشم مى‌بینند ـ براى جلوگیرى از نفوذ شیعیان در عراق و منطقه، جلسات متعدد در پاکستان و ترکیه و اردن نداشته‌اند؟
    مگر نه اینکه سران وهابیت از پیروزى حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستى، محبوبیت سید حسن نصر الله در میان ملت عرب و موج گرایش جوانان عرب به سمت مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، به وحشت افتاده و کمک به حزب الله را تحریم کردند؟!
    مگر جز این بود که رژیم غاصب حجاز ـ که پرچمدار تفکر وهابیت متحجّر است ـ در جنگ 33 روزه، سوخت هواپیماهاى رژیم صهیونیستى را تأمین مى‌کرد؟
    از پیروان فرقه خرافه‌اى وهابیت انتظارى هم جز این نیست؛ چرا که اساساً وهابیت به همین هدف توسط انگلیس تأسیس شده و توسط استکبار تقویت مى‌شود.
    «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون؛ مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا نور خود را کامل مى‏کند، هر چند کافران ناخشنود باشند (سوره صف، آیه 8)»
    هر آینه وعده خداوند حق است و دیرى نخواهد پایید وهابیتِ رو به زوال، همچون رژیم نژادپرست صهیونیستى ـ که در گرداب سقوط قرار گرفته ـ از صفحه روزگار محو خواهد شد و مسلمانان و آزادى‌خواهان عالم، طعم شیرین اسلام واقعى را خواهند چشید. ان شاء الله

    حق شناس

    چند خبر مرتبط:
    در سمیناری در قاهره ادعا شد:
    مشارکت سعودیها در ترور عماد مغنیه

    تعدادی از کارشناسان و سیاستمداران عرب و مصری طی سمیناری ادعا کردند عربستان سعودی پس از ترور "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین لبنان، در افزایش بحران سیاسی این کشور نقش موثری ایفا کرده است.

    به گزارش رجانیوز، روز گذشته سمیناری توسط موسسه تحقیقاتی و پژوهشی "حجاز ما" که مقر اصلی آن در کشور مراکش است، با همکاری اتحادیه روزنامه نگاران مصری در قاهره پایتخت مصر برگزار شد که سرشناس ترین چهره های شرکت کننده در این سمینار "عبدالکریم العلوجی" اندیشمند عراقی، "رفعت سید احمد" نویسنده و روزنامه نگار مصری، "احمد السایح" استاد فلسفه اسلامی در دانشگاه الأزهر، "امام عبدالله" استاد علوم سیاسی در دانشگاه قاهره و تعدادی دیگر از سیاستمداران و کارشناسان مختلف بودند.
    کارشناسان حاضر در سمینار در ادامه سخنان خود افزودند: توطئه ای که عربستان سعودی در کشور لبنان چیده در زمینه سیاسی و اقتصادی است و این کشور نقش ویژه ای در راستای منافع آمریکا و "اسراییل" ایفا کرده است به طوری که همواره به بهانه خون "رفیق حریری" سعی کرده میان شیعه و سنی در این کشور جنگ بیاندازد و به اصطلاح نقش سوریه در لبنان را کمرنگ تر کند.
    این کارشناسان در ادامه گفتند: عربستان سعودی همچنین پس از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه از طریق فرزند و دست پرورده خود "سعدالدین حریری" تلاش می کنند که در برابر مقاومت بایستد. سعودیها در این مسیر همچنین به "ولید جنبلاط" رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان که یکی از سرسخت ترین مخالفان حزب الله است، کمک مالی و تسلیحاتی کرده اند.
    این کارشناسان در ادامه افزودند: نیروهای امنیتی عربستان و اردن با هماهنگی امریکا و اسرائیل در جنایت ترور شهید "عماد مغنیه" به طور مستقیم دست داشته اند.
    این کارشناسان عرب در ادامه می گویند: عربستان با این کار علاوه بر اینکه می خواست به پیکر مقاومت اسلامی ضربه وارد کند، به دنبال آن بود که سوریه را کشوری ناامن نشان دهد و در نتیجه مانع برگزاری کنفرانس اتحادیه عرب که می تواند از فشارهای بین المللی علیه سوریه بکاهد، شود.
    این کارشناسان در ادامه خواستار برملا شدن تحرکات محرمانه و فتنه انگیز عربستان سعودی و نیز وهابیها در لبنان شدند تا تمام اعراب از حقیقت مطلع شوند.
    گفتنی است این سمینار که از سوی روزنامه های الأهرام، المصری الیوم، الموجز، العرب، الدستور، السفیر لبنان، پوشش خبری داده شد، به صورت افراطی قصد داشته عربستان را تنها مجرم ترور شهید مغنیه معرفی کند. این در حالیست که رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول این جنایت می باشد.


    کارشناس مسائل لبنان:
    دستگاه‌ اطلاعاتى اردن عامل اجراى طرح موساد در ترور مغنیه بود

    یک کارشناس مسائل لبنان گفت: آنگونه که از اخبار به دست می‌آید طراحی ترور شهید مغنیه از سوی موساد شکل گرفت و دستگاه اطلاعاتی اردن آن را اجرا کرد.
    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل لبنان بعدازظهر امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه دشمنان شهید مغنیه بهتر از دوستانش، او را می‌شناختند،‌ گفت: دشمنان اسلام، 25 سال به دنبال او بودند و به خوبی ارزش عماد مغنیه را می‌دانستند.
    وی با اشاره به اینکه در طول 25 سال، مهمترین دستگاه‌های امنیتی غرب به دنبال انتقام ضربات حاج عماد به تشکیلات امپریالیستی بودند، تصریح کرد: شهید مغنیه به یک معما برای دستگاه‌های امنیتی تبدیل شده بود و حاضر بودند به طوری که حاضر بودند یک عکس حاج عماد صدها هزار دلار پول بپردازند.
    کارشناس مسائل لبنان شهید مغنیه را یک اسطوره اطلاعاتی نظامی و یک نابغه سیاسی دانست و گفت: از حجم عکس العمل غرب نسبت به شهادت حاج عماد می‌توانست به بزرگ بودن ایشان پی برد.
    وی در ادامه به بیان گوشه‌هایی از زندگی حاج عماد پرداخت و افزود: این شهید از سن 17-18 سالگی و در زمانی که اوضاع لبنان از نظر سیاسی به شدت متلاطم بود مبارزه را شروع کرد و از آنجا که در آن زمان هیچ گروه مبارز شیعه در لبنان وجود نداشت.
    اسداللهی افزود: شهید مغنیه در این دوران به گروه فتح پیوست که در آن زمان رهبری آن را یاسرعرفات به عهده داشت.
    وی با بیان اینکه گروه فتح درآن زمان در کنار گروه‌های مارکسیست،لائیک و ... تنها گروهی بود که حداقل ضدیت با دین نداشت، خاطرنشان ساخت: در این گروه دستگاه اطلاعاتی به نام نیروی 17 وجود داشت که با بهره‌گیری از نیروهای بسیار زبده زیر نظر عرفات فعالیت می‌کردند و یکی از وظایف آنها حفظ جان عرفات بود لذا هر فردی را به آسانی به این گروه راه نمی‌دادند چراکه داشتن توانایی‌های بالا و فوق‌العاده از شرایط راهیابی عضویت در آن بود.
    وی با اشاره به اینکه با وجود این شرایط سخت عضویت، عمادمغنیه درسن 17 سالگی وارد این گروه شد، تصریح کرد: این شهید به قدری توانایی از خود نشان داد که در این گروه به یک افسر تصمیم‌گیر تبدیل شد و عرفات نیز به شدت به ایشان علاقمند شد اما شهید مغنیه به علت روحیه مذهبی خود احساس کرد که گروه فتح جای مناسبی برای فعالیتش نیست.
    این استاد دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های شهید مغنیه در زمان حمله اسراییل به لبنان اشاره کرد و گفت:‌ حمله اسراییل به لبنان بزرگترین اشتباه استراتژیک رژیم صهیونیستی است چرا که این حمله موجب شکل‌گیری پدیده جدیدی به نام حزب‌الله شد که بعدها اسحاق رابین نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از این اقدام بسیار ابراز پشیمانی کرد و گفت ما در این حمله می‌خواستیم 7 هزار چریک فلسطینی را از جنوب لبنان بیرون کنیم اما این حمله منجر به زنده شدن 700 هزار شیعه در لبنان شد.
    اسداللهی با بیان اینکه مغنیه با شکل‌گیری مقاومت اسلامی گمشده خود را پیدا کرده و با جدایی از فتح به این گروه پیوست افزود: عماد مغنیه را می‌توان از بنیانگذاران مقاومت اسلامی لبنان دانست که اسراییل را مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرد.
    وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری عملیات شهادت طلبانه در جنوب لبنان علیه نیروهای امریکایی، تصریح کرد: این عملیات شهادت‌طلبانه بعد از جنگ ویتنام بزرگترین ضربه به دولت ریگان محسوب می شد که موجب شد نیروهای چند ملیتی جنوب لبنان را به طور سراسیمه ترک کند.
    اسداللهی افزود: آمریکایی‌ها خودشان مدعی هستند که طراحی عملیات شهادت‌طلبانه ذکر شده از سوی عماد مغنیه صورت گرفت.
    وی تاکید کرد: عماد مغنیه علاوه بر داشتن هوش سرشار در طراحی عملیات شهادت طلبانه روش‌های اقدامات را نیز به بهترین نحو اجرا می‌کرد به نحوی که دشمن قادر به خنثی کردن آن نبود.
    کارشناس مسائل لبنان در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های مغنیه در جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: اگر عماد در این جنگ شهید می شد اسراییلی‌ها می‌گفتند همین یک کشته کل جنگ را توجیه می‌کند و دیگر نه گزارشی وینوگرادی منتشر می‌شد و نه به شکست اعتراف می‌کردند بلکه به همه افسران اسراییلی مدال افتخار اعطا می‌کردند اما حکمت خداوند بر این بود که مغنیه پس از جنگ 33 روزه و پس از گزارش وینوگراد شهید شد.
    اسداللهی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص سخنان سیدحسن‌نصراله مبنی بر جنگ با رژیم صهیونیستی در معرکه جهانی، اظهار داشت: حتی ابهام در این قضیه برای اسراییلی‌ها بسیار بسیار کشنده است و ما شاهد بودیم که علی‌رغم خوشحالی اولیه محافل صهیونیستی پس از این سخنان سیدحسن اسراییلی‌ها به دلیل ترس از سخنان نصراله می‌خواهند خوشحالی خود را پنهان کنند.
    وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در خصوص عوامل ترور شهید مغنیه گفت: آنگونه که از اخبار به دست می‌آید طراحی این عملیات از سوی موساد شکل گرفت،دستگاه اطلاعاتی اردن آن را اجرا کرد و در این بین گفته می‌شود که برخی افسران اطلاعاتی سوریه برای همکاری رشوه دریافت کردند.
    اسداللهی در پایان افزود: رسانه‌های غربی و اسراییل و همچنین رسانه‌های گروه 14 مارس لبنان در ابتدا شایعه کردند که سوری‌ها خودشان مغنیه را ترور کردند تا با امریکا بر سر ماجرای حریری معامله کند.

    منبع: خبرگزاری فارس


    حق‌شناس ::: شنبه 86/12/11::: ساعت 12:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 13
    کل بازدید :356007

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<