سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • خبرهاى زیر را بخوانید تا به عمق کینه و عداوت وهابى‌ها نسبت به پیروان مکتب اهل بیت(ع) پى ببرید.
    در حالى که پیروزى حزب الله در جنگ 33 روزه، عزت از دست‌رفته عربها را به آنان برگرداند و سید حسن نصرالله را محبوب‌ترین چهره نزد مردم عرب ساخت، اما اینان که هم در جنگ 33 روزه هم‌پیاله صهیونیستها بودند و به هواپیماهاى رژیم غاصب اسرائیل براى قتل عام زنان و کودکان لبنانى سوخت مى‌رساندند، وقتى دیدند با آن همه کمک مالى و تسلیحاتى و تبلیغاتى به گروه حاکم لبنان، به اهداف شومشان در ایجاد فتنه و جنگ داخلى نرسیدند، از عصبانیت چنان برافروخته شدند که نتوانستند عمق کینه و عداوتشان را از حزب‌الله، تشیع و نظام اسلامى ایران پشت ژست دیپلماتیک پنهان سازند.


    مفتی عربستان: حزب الله لبنان کافر است!

    مفتی عربستان سعودی [که از نوادگان محمدبن عبدالوهاب است] روز گذشته طی سخنرانی در شهر ریاض، پایتخت عربستان اعلام کرد که اسلام از حزب الله مبرا است.
    به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی عربستان سعودی همچنین گفت: همپیمان حزب الله، یعنی سوریه نیز کشوری کافر است.
    «آل شیخ» در ادامه افزود: بی شک حوادث و بحران فعلی لبنان بسیار غم انگیز است و قلب مسلمانان و حتی دیگر انسانها از این "انقلاب" که از پیش طراحی شده است، به درد می آید. این "انقلاب" توسط کسانی طراحی شده که ادعای مسلمان بودن می کنند در حالیکه اسلام از آنان مبرا است.
    مفتی عربستان سعودی در ادامه گفت: حزب الله با یهودیان همکاری می کند و برای ورود آنان به کشورهای اسلامی تلاش می کند. آنان به یهودیان کمک می کنند تا بر کشورهای اسلامی تسلط یابند. از خداوند می خواهم که ما را از این شر دور کند و محفوظ بدارد.
    گفتنی است این سخنرانی در سالن شیخ "عبدالعزیز بن باز" (مفتی سابق عربستان سعودی) در دانشکده "شریعت اسلامی" در دانشگاه "محمد بن سعود" با حضور تعداد زیادی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.
    شایان ذکر است شیخ "عبدالله بن جبرین" از دیگر مفتیان سرشناس وهابیت در عربستان سعودی نیز در سال 2006 میلادی طی جنگ 33 روزه با صدور فتوایی، هرگونه کمک به حزب الله لبنان را حرام اعلام کرد!!

    وزیر خارجه عربستان در سخنانى توهین‌آمیز: «نصرالله» مانند «شارون» است!
    به گزارش برنا نیوز، در این نشست که گفته می شود حدود ده ساعت به طول انجامید، مشاجره کلامی میان شاهزاده «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی و «یوسف احمد» سفیر سوریه در اتحادیه عرب به شدت بالا گرفت.

    >

    منابع آگاه اعلام کردند جریان از این قرار بود که یکی از حاضران هر چند دقیقه یک بار از سالن نشست خارج می شد و پس از دقایقی با خبرهایی تازه و داغ وارد سالن می شد. این فرد پس از اینکه خبر مورد حمله قرار گرفتن و تلفات بالای نیروهای «ولید جنبلاط» را به اطلاع حاضران رساند، ناگهان فریاد وزیر خارجه عربستان بلند شد.
    "الفیصل" گفت: این جنگ، جنگی جنون آمیز است که توسط حزب الله در بیروت آغاز شده است.

    وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: دبیرکل حزب الله [سید حسن نصرالله] مانند آریل شارون، نخست وزیر سابق اسرائیل است زیرا او هم به بیروت حمله کرد.
    وی در ادامه افزود: دولت قانونی لبنان مورد حمله‌ای تمام عیار قرار گرفته. ما اعراب نباید دست به سینه بایستیم و مشاهده گر باشیم به ویژه اینکه ایران این جنگ را اداره می کند و حزب الله به دنبال تأسیس دولت "ولایت فقیه" در لبنان است.
    وی در ادامه گفت: اکنون باید بیانیه‌ای رسمی صادر کنیم و طی آن حزب الله و ایران و حمله آنان به بیروت را محکوم کنیم. از سوی دیگر باید به نیروهای مسلح حزب الله هشداری جدی بدهیم تا این جنگ را متوقف و از بیروت عقب نشینی کنند. ما باید در کنار دولت "فواد سینیوره" بایستیم و از آن حمایت کنیم و از مقاومتشان تشکر کنیم.
    «یوسف احمد» سفیر سوریه در اتحادیه عرب حرف وزیر خارجه عربستان را قطع کرد و گفت: نگذار دهان خود را باز کنم و چیزی بگویم که هیچ کسی تاکنون نگفته باشد. تو می گوئی دولت لبنان دولتی شرعی و قانونی است در حالیکه همه ما واقعیت را می دانیم و همه می دانند که اکثریت در لبنان چه کسانی هستند.
    سفیر سوریه در اتحادیه عرب در ادامه گفت: "الفیصل" حقیقتهاى بحران فعلی لبنان را نمی گوید.
    وی در ادامه خطاب به حاضران افزود: شما اکنون می توانید چهره واقعی اینها (مقامات عربستانی) را ببینید. شاهزاده "الفیصل" از اعراب می‌خواهد نیرو به لبنان ارسال کنند تا از «سمیر جعجع» که دوست، همپیمان و مزدور «اسرائیل» است دفاع و حمایت کند.
    شاهزاده "الفیصل" ناگهان سخنان سفیر سوریه را قطع کرد و گفت: "جعجع" دوست و همپیمان ما نیست.
    سفیر سوریه گفت: دوست شماست و از شما حمایت مالی هم می شود. تو می خواهی ادعاهای خود را بر ما تحمیل کنی. تو می خواهی به ما بفهمانی که ایران دشمن ماست و نه "اسرائیل" که هر روز کودکان ما را به قتل می رساند. تو اکنون می خواهی نیرو به لبنان اعزام کنی تا جنگ را متوقف کنند؟! در حالیکه در جنگ 33 روزه هیچ کاری برای توقف جنگ نکردی. اما در مورد ایران باید بگویم، هنگامیکه چندی پیش در نشست محرمانه اتحادیه عرب در مورد روابط ایران و اعراب مذاکره کردیم، عربستان در آن وقت هیچ اعتراضی نکرد، بنابراین مشخص می شود که اکنون "الفیصل" می خواهد نظرات خود را بر ما تحمیل کند.
    وزیر خارجه عربستان حرفهای سفیر سوریه را قطع کرد و گفت: با من درست صحبت کن.
    سفیر سوریه پاسخ داد: تو درست صحبت کن و اگر نه چیزهایی خواهم گفت که نباید گفته شود و از قبل نشنیده ای.
    شایان ذکر است این مشاجره با دخالت "عمرو موسی" دبیر کل اتحادیه عرب و دیگر حاضران به پایان رسید.


    دکتر احمدى‌نژاد در پاسخ به خبرنگاران داخلی و خارجی:
    وی با تاکید بر اینکه تنها کشوری که مداخله‌ای در لبنان ندارد، ایران است، افزود: ملت‌ها جهان امروز به یک بیداری و آگاهی رسیده‌اند که زیر بار زور نمی روند اما آمریکا تصور می‌کند با پیغام و تهدید شورای امنیت می‌تواند ملت لبنان را به تسلیم وادار کند. آمریکا، زمانی اعلام کرد که مساله در لبنان بر سر جنگ شیعه و سنی است اما معلوم شد چنین نیست بلکه جنگ ملت لبنان با زورگویی‌های آمریکا و توسعه طلبی‌ها بوش است.
    دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: راه حل لبنان این است که قدرت‌های زورگو در امور لبنان دخالت نکنند و ملت لبنان را به رسمیت شناخته و اجازه دهند ملت لبنان خودشان تصمیم بگیرد. چرا که اگر اجازه دهند ملت لبنان، می‌توانند خودشان را اداره کند.
    رئیس‌جمهور خطاب به آمریکا با تأکید بر اینکه در لبنان شما با ملت لبنان مواجهه هستید اظهار داشت: اگر خیال کنید با سوریه یا با ایران یا با یک گروه مواجهید شکست‌های شما ادامه خواهد داشت.
    وی تاکید کرد: باید حقوق قانونی ملت لبنان و حق تعیین سرنوشت آنها را به رسمیت بشناسید.
    رییس جمهور با بیان اینکه لبنانی‌ها خود با هم گفت و گو کرده و راه حل پیدا می کنند ، خطاب به آمریکا گفت: چرا تحریک می‌کنید و گروه‌هایی را مسلح کرده و جنگ درست می‌کنید. چه کسی باید پاسخ خون‌های مردم لبنان را بدهد.
    دکتر احمدی نژاد گفت: باورمان این است که ماجراهای امروز لبنان ادامه حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی است زیرا با حمله نتوانستند به نتیجه برسند حالا می خواهند با فتنه گری به نتیجه برسند. ما به آنها اعلام می‌کنیم همانطور که در تهاجم نظامی شکست خوردید حالا هم شکست خواهید خورد. این مساله نادرستی است که یک ملتی چیزی بخواهد و قدرتی درست در نقطه مقابل آن ملت موضع‌گیری کند.
    دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که در آستانه سفر بوش به خاورمیانه وی ایران را به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح به خاطر داشتن برنامه هسته‌ای و حمایت از حزب الله عنوان کرده و همچنین همزمان با آن سعودالفیصل وزیر امورخارجه عربستان نیز در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را با آریل شارون تشبیه کرده و گفته است که این دو نفر بیروت را اشغال کرده‌اند و نیز گفته که حزب الله می‌خواهد ولایت فقیه را به لبنان تحمیل کند، ایران به درگیریها در داخل لبنان ادامه می‌دهد و او خواستار اعزام نیروی عرب به لبنان شده گفت این راهبرد، رئیس‌جمهور آمریکا، راهبرد شکست خورده ای است:‌ آنها تصور می‌کنند که اگر ایران را به عنوان تهدید مطرح کنند ما نگران می‌شویم در صورتی که، همه ملت‌ها می‌دانند که ایران تهدید نیست.
    وی افزود:? ???درصد ملت‌های منطقه در نظرسنجی‌ها ، ملت ایران را دوست خودشان می‌دانند و علی رغم حرف‌هایی که آنان زدند ایران را تهدید نمی دانند. آنها حتی این سئوال را مطرح کردند که آیا ایران تهدید است و ملت‌های منطقه پاسخ داده‌اند که خیر ایران دوست ملت هاست.
    رییس جمهور در خصوص سخنان سعودالفیصل نیز گفت: من امیدوارم این حرف ها درست نباشد و احتمال می‌دهم که از روی عصبانیت طرح شده باشد. ماهم حوصله می‌کنیم تا عصبانیت ایشان بخوابد و بعد در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.
    دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر کشورهای عربی می‌توانستند قوای نظامی بسیج کنند، اولویت داشت تا، بروند در یک سرزمین عربی که بیگانگان غیر عرب آن را اشغال کرده‌اند. در داخل لبنان که نیروی بیگانه‌ای وجود ندارد.
    رییس جمهور تصریح کرد: اگر ایشان دلسوز سرزمین‌های عربی هستند در طول این ????سال گذشته و حداقل طی، ? ???سال و ????سال اخیر تلاش می‌کرد یک نیروی مشترک فراهم کند تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین که تاکنون صدها هزار نفر از ملت فلسطین در آن قطعه قطعه شدند از دست غاصبان نجات یابد.
    دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: ایشان دارای دیدگاه‌های خاص خود است و من نمی‌دانم چقدر این دیدگاه با دیدگاه ملک عبدالله پادشاه عربستان هماهنگی دارد و ما به احترام آقای ملک عبدالله پاسخ ایشان را نمی‌دهیم.
    رئیس جمهور در ادامه به مذاکرات گذشته خود با ملک عبدالله پادشاه عربستان در ریاض درباره لبنان اشاره کرد و افزود: در این جلسه با ملک عبدالله بحث لبنان بود و باهم تفاهم کردیم که گروه مشترکی تشکیل داده و مشکل لبنان را حل کنیم. قرار شد از سوی عربستان آقای سعودالفیصل و از ایران آقای متکی در این زمینه گفت وگو کنند.
    دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ملک عبدالله این موضوع را با سعودالفیصل مطرح کرد ولی ایشان(وزیرخارجه عربستان) گفت که ما با گروه‌های لبنانی صحبت کردیم و خودمان مشکل را حل می‌کنیم. درجواب او ملک عبدالله چندبار گفت که ما تفاهم کردیم و شما حرف بعضی از گروه‌های لبنانی را گوش نکنید و آنها به حرفی که زده‌اند، عمل نخواهند کرد، اما سعودالفیصل گفت، ما قضیه را حل می‌کنیم و نیازی به مشورت با ایران نداریم.
    رییس جمهور اضافه کرد: خطاب به ملک عبدالله گفتم که شما به ایشان اصرار نکنید و ما هم اصرار نداریم، وارد صحنه‌ای بشویم و وقت بگذاریم و اگر ایشان می‌توانند موضوع را حل کنند، ماهم استقبال می‌کنیم و خوب است که همین امشب موضوع حل شود .
    دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: به نظرم ایشان (سعودالفیصل) خیلی دستورات پادشاه عربستان را دنبال نمی‌کند و در جلسات حضوری چیزی می‌گوید و در بیرون چیز دیگری می گوید. ما به این موضوعات زیاد اهمیت نمی‌دهیم و تصور می‌کنم به خاطر عصبانیت بوده و فکر می‌کنم که ما همه باید پشتیبان تلاش‌های ملت لبنان باشیم و آنان را تشویق کنیم که باهم گفت‌وگو و مشکلات خود را حل کنند.
    رییس جمهور تاکید کرد: هرنوع دخالت اعم از اینکه کسی در جایی بگوید که ما می‌خواهیم گروه نظامی بفرستیم و یا کسی گروهی را تهدید کند، به نفع مردم لبنان نیست .
    دکتر احمدی نژاد گفت: ما تصور می‌کنیم مردم لبنان از فکر، فرهنگ و شعور لازم برخوردارند و همان ملتی که توانست کمر رژیم صهیونیستی را بشکند، می‌توانند خودشان را اداره کنند منتها باید اجازه دهیم ملت لبنان خودشان تصمیم بگیرند.

    در همین زمینه بخوانید:
    ـ منابع اطلاعاتى صهیونیستى: اسراییل قصد داشت هفته گذشته به حزب‌الله حمله کند
    ـ 20 جاسوس اسرائیل از لبنان خارج شدند
    ـ بالگردهای آمریکایی چه چیزی به سفارت می‌آورند؟
    ـ انتقاد نبیه بری از سخنان فتنه برانگیز سعد حریری
    ـ حزب‌الله: تن به فتنه نمی‌دهیم



    حق‌شناس ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 5:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :356164

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<