سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • خبرهاى زیر را بخوانید تا به عمق کینه و عداوت وهابى‌ها نسبت به پیروان مکتب اهل بیت(ع) پى ببرید.
    در حالى که پیروزى حزب الله در جنگ 33 روزه، عزت از دست‌رفته عربها را به آنان برگرداند و سید حسن نصرالله را محبوب‌ترین چهره نزد مردم عرب ساخت، اما اینان که هم در جنگ 33 روزه هم‌پیاله صهیونیستها بودند و به هواپیماهاى رژیم غاصب اسرائیل براى قتل عام زنان و کودکان لبنانى سوخت مى‌رساندند، وقتى دیدند با آن همه کمک مالى و تسلیحاتى و تبلیغاتى به گروه حاکم لبنان، به اهداف شومشان در ایجاد فتنه و جنگ داخلى نرسیدند، از عصبانیت چنان برافروخته شدند که نتوانستند عمق کینه و عداوتشان را از حزب‌الله، تشیع و نظام اسلامى ایران پشت ژست دیپلماتیک پنهان سازند.


    مفتی عربستان: حزب الله لبنان کافر است!

    مفتی عربستان سعودی [که از نوادگان محمدبن عبدالوهاب است] روز گذشته طی سخنرانی در شهر ریاض، پایتخت عربستان اعلام کرد که اسلام از حزب الله مبرا است.
    به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی عربستان سعودی همچنین گفت: همپیمان حزب الله، یعنی سوریه نیز کشوری کافر است.
    «آل شیخ» در ادامه افزود: بی شک حوادث و بحران فعلی لبنان بسیار غم انگیز است و قلب مسلمانان و حتی دیگر انسانها از این "انقلاب" که از پیش طراحی شده است، به درد می آید. این "انقلاب" توسط کسانی طراحی شده که ادعای مسلمان بودن می کنند در حالیکه اسلام از آنان مبرا است.
    مفتی عربستان سعودی در ادامه گفت: حزب الله با یهودیان همکاری می کند و برای ورود آنان به کشورهای اسلامی تلاش می کند. آنان به یهودیان کمک می کنند تا بر کشورهای اسلامی تسلط یابند. از خداوند می خواهم که ما را از این شر دور کند و محفوظ بدارد.
    گفتنی است این سخنرانی در سالن شیخ "عبدالعزیز بن باز" (مفتی سابق عربستان سعودی) در دانشکده "شریعت اسلامی" در دانشگاه "محمد بن سعود" با حضور تعداد زیادی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.
    شایان ذکر است شیخ "عبدالله بن جبرین" از دیگر مفتیان سرشناس وهابیت در عربستان سعودی نیز در سال 2006 میلادی طی جنگ 33 روزه با صدور فتوایی، هرگونه کمک به حزب الله لبنان را حرام اعلام کرد!!

    وزیر خارجه عربستان در سخنانى توهین‌آمیز: «نصرالله» مانند «شارون» است!
    به گزارش برنا نیوز، در این نشست که گفته می شود حدود ده ساعت به طول انجامید، مشاجره کلامی میان شاهزاده «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان سعودی و «یوسف احمد» سفیر سوریه در اتحادیه عرب به شدت بالا گرفت.

    >

    منابع آگاه اعلام کردند جریان از این قرار بود که یکی از حاضران هر چند دقیقه یک بار از سالن نشست خارج می شد و پس از دقایقی با خبرهایی تازه و داغ وارد سالن می شد. این فرد پس از اینکه خبر مورد حمله قرار گرفتن و تلفات بالای نیروهای «ولید جنبلاط» را به اطلاع حاضران رساند، ناگهان فریاد وزیر خارجه عربستان بلند شد.
    "الفیصل" گفت: این جنگ، جنگی جنون آمیز است که توسط حزب الله در بیروت آغاز شده است.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 5:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، بیگانگان و سیاست‌های آنان را محرک اصلی برای فعالیت این فرقه عنوان کرد و گفت: نیرو وآیت الله صافی قوت آنها ظاهرى و تنها در سایه حمایت بیگانگان است.
    >وی با بیان اینکه شیعه مکتب احقاق حق است گفت: تقابل با شیعه از اول ظهور این مکتب وجود داشته است.
    صافی گلپایگانی اظهار کرد: باید کسانی باشند که مرزهای اعتقادی دانشجویان را در برابر حملات و هجمه‌های اعتقادی دشمنان حفظ کنند.
    وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دشمنان در خشن جلوه دادن اسلام گفت: دشمنان به نام اسلام، زن و مرد و کودک مسلمان را در کشورهای مختلف از جمله افغانستان و فلسطین و عراق می‌کشند و حتی دیگران را نیز به همراهی با خود تشویق می‌کنند.
    این مرجع تقلید با بیان این که شیعه آبروی اسلام است گفت: مکتب تشیع و اهل بیت (ع) ظرفیت‌ها و نقاط قوت فراوانی دارد و همین امر سبب پابرجایی و ایستادگی آن در برابر دشمنان شده است.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 4:31 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مهدى بهرام‌شاهى
    برگرفته از کتاب: The Shi"is of Saudi Arabia اثر فؤاد ابراهیم

    هویت شیعى در جامعه عربستان داراى دو جنبه و ویژگى است. از یک منظر شیعیان خود را بخشى جدا از جامعه عربستان تلقى مى کنند و ازمنظرى دیگر یعنى از منظر ملى آنان به عنوان شهروندان کشور تلقى شده و با دیدى جامع گراتر نگریسته مى شوند. شکل گیرى این هویت دوگانه شیعیان عربستان تا حد بسیار زیادى به عوامل فرهنگی، مذهبى وسیاسى وابسته است.
    در عربستان سعودى معیار تعیین هویت متفاوت است، زیرا معیارهایى مانند منطقه سکونت (به عنوان مثال حجاز، عصیر، شرقیه)، دین یا فرقه فرقه هاى اصلى: (شیعیان، اهل تسنن) و شاخه‌هاى فرعى: حنبلى وهابی، جعفری، اسماعیلی، مالکى و شافعی) و یا قبیله (عنیزه، شمار، قحطان، غمید و غیره) مى‌توانند معیار تعیین هویت قرار گیرند، با وجود این ممکن است هویت برخى گروهها با لحاظ همه این ویژگى‌ها تعیین شود، نظیر شیعیان اسماعیلیه.
    به طور کلى مردم مایلند بیش از یک معیار براى تعیین هویت آنها به کار رود، از این رو ممکن است براى معرفى خود چند ویژگى اعم از قبیله، خاندان، کشور، منطقه، شهر، دین، مذهب، حزب و غیره را به کار ببرند.
    همواره انتخاب معیار تعیین هویت شخص متاثر از شرایط است. گاهى شخص فقط یک ویژگى را ملاک تعیین هویت خود قرار مى‌دهد، زیرااین ویژگى مختصات منحصر به فرد و خاص وى را کاملا بر مى‌تاباند.وقتى دو گروه با یکدیگر روبرو مى‌شوند، هویت اهمیت بسیارى پیدامى کند. به عنوان مثال پافشارى وهابیون در تحمیل عقاید خود به دیگران موجب شده گروه هاى دیگر هویت آنان را بپذیرند و از آنان پیروى کنند. در این مورد هویت شیعیان در مقابل و علیه هویت وهابیون است.
    پس از انقلاب ایران فرقه گرایى در میان شیعیان عربستان تشدید شد، زیرا در این برهه شکل‌گیرى هویت شیعى بسیار ضرورى به نظر مى‌رسید.
    پس از دوره‌اى نسبتاً کوتاه عناصر و شاکله هاى هویت شیعیان استان شرقى عربستان افزایش یافت و علاوه بر ویژگى‌هاى دینی، عوامل درونى و بیرونى نیز شکل گیرى هویت شیعى را متاثر نمودند. این عوامل عبارتند از لهجه، مثل ها، افسانه ها و داستان هاى عامیانه، فعالیت اقتصادی، آداب و سنن شامل نوع لباس و پوشش و نحوه برگزارى جشن هاى عروسى و ارزش هاى اجتماعى و خانوادگی. بدین ترتیب همه این عوامل و عناصر، در شکل گیرى هویت شیعى منشأ اثرند.
    اما شیعیان چگونه شعور جمعى خود را تقویت کردند؟ پاسخ به این سؤال مستلزم بررسى وجوه تمایز شیعیان استان شرقى از دیگر گروهها است، لذا در ادامه این ویژگى ها بررسى مى‌گردد.

    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: دوشنبه 87/2/9::: ساعت 5:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بیشتر عزیزانى که به حج مشرف شده و به پاى بوسى و زیارت قبر رسول خدا (صلى الله علیه وآله)، ائمه طاهرین و فاطمه زهرا (سلام الله علیهم اجمعین) رفته‌اند آگاهند که شمار زیادى شیعه، بالغ بر چند ده هزار نفر به نام نخاوله در مدینه منوره زندگى مى‌کنند. محقق آلمانى با نام «ورنر انده» کتابى درباره آنان نوشته است که به فارسى ترجمه و تحت عنوان «جامعه شیعه نخاوله در مدینه منوره» (قم، انتشارات دلیل ما) منتشر شده و شرحى تاریخى درباره آنان به دست داده شده است.
    در دوران آیت الله سید ابوالحسن اصفهانى و سپس آیت الله بروجردى دو تن از علماى برجسته شیعه ایرانى که در عراق بودند یکى مرحوم آیت الله سید محمدتقى طالقانى (آل احمد ـ برادر جلال) (م 1331ش) و دیگرى آیت الله سید محمد لواسانى پس از طالقانى، به نمایندگى از مراجع در مدینه حضور داشتند. مرحوم آل احمد به مرگ فجأة درگذشت و شبهه شهادت هم درباره وى داده شد. پس از آن آیت الله لواسانى براى سالها در آنجا حضور داشتند.
    دو نامه زیر مربوط به وقایع سال 7ـ1386 ق (1345 ـ 1346ش،1966 ـ 1967) است. زمانى که آیت الله لواسانى بر آن بوده است تا مهدیه‌اى در مدینه بسازد. وى زمین آن را از مال خویش خریدارى کرده و سپس اقدام به ساختن آن کرده است.
    در ابتدا مشکلى وجود نداشته است، اما یک‌باره چند اقدام همزمان، سبب شده است تا سعودى‌هاى وهابى نگران شده ساختمان را توقیف کنند.
    بر اساس آنچه در نامه ذیل آمده است، اقامه نماز جماعت توسط آیت الله شریعتمدارى، سخنرانى آقاى فلسفى و گذاشتن بلندگو بر فراز دیوار بقیع، دیدار برادران شیرازى با برخى از چهره‌هاى سعودى، نماز آیت الله شاهرودى و همین‌طور اعلان افتتاح ساختمان آیت‌الله عمروى (که ایشان تاکنون زنده‌اند) سبب برآشفتن وهابى‌ها شده است.
    درخواست آیت الله لواسانى آن است تا آیت الله میلانى اقدامى در جهت رفع توقیف از بناى مهدیه در مدینه منوره به عمل آورد و به خصوص پیشنهاد او این است که به نحوى دست به دامن دولت هم بشود.
    هرچه هست، این دو نامه، دو سند زنده از فعالیت هاى شیعه در مدینه منوره و برخورد سعودى‌ها با این اقدامات است.
    این داستان در شکل جدید آن بیش از یک صد سال است که ادامه دارد.

    رسول جعفریان / 7/1/1387
    بسم الله الرحمن الرحیم
    محضر مبارک حضرت آیة‌ الله العظمى آقاى حاج سید محمد هادى میلانى دامت برکاته
    بعرض عالى مى‌رساند ساختمان المهدیه در مدینه منوره که مرکزى از مراکز شیعه در این خاک و دیار مى‌باشد به عوارض و عوامل چندى جلب نظر علماى وهابى را نموده است.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: دوشنبه 87/1/26::: ساعت 5:24 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    وزارت امر به معروف و نهی از منکر و پلیس عربستان با تحریک وهابیون اقدام به توهین به شیعیان حاضر در اماکن مقدس این کشور می‌کنند و چندی است نیز برخى طلبه‌هاى وهابى افغانى که به زبان فارسی نیز تسلط دارند در قبرستان بقیع به توهین به زائران ایرانى و شیعی می‌پردازند.
    به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل «جهان» از مدینه، سختگیری‌ها و توهین‌ها علیه شیعیان در برخی اماکن مقدس عربستان در حالی صورت می پذیرد که ناهماهنگی میان پلیس عربستان که زیر نظر وزارت کشور قرار دارد و عوامل وزارت امر به معروف و نهی از منکر که زیر نظر علمای وهابی قرار دارد، کاملاً مشهود است.
    این گزارش می افزاید: تمامی برخوردهای صورت گرفته با شیعیان ایرانی و عراقی از سوی عوامل وزارت امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌پذیرد.
    بنابراین گزارش حضور برخی طلبه‌هاى وهابى افغانى که به زبان فارسی تسلط کامل دارند در قبرستان بقیع و توهین به زائران ایرانی از دیگر سختگیرى‌هایى است که امسال تشدید شده است. گفتنی است پس از روی کار آمدن ملک عبدالله، شیعیان عربستان با وی بیعت کردند و در چند سال گذشته شیعیان عربستان و مدینه از آزادی نسبی برخوردار بودند به گونه‌اى که توانستند پس از سال‌ها حسینیه فاطمة الزهرا را در مدینه بازسازی کنند و هر شب میزبان عده کثیری از زائران ایرانی و شیعی باشند.



    حق‌شناس ::: سه شنبه 87/1/20::: ساعت 5:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    استاد دکتر سید محمد حسینی قزوینی
    بسم الله الرحمن الرحیم

    بحث امروز در مورد علل پیدایش فرق اسلامی است و انشعاباتی که بعد از رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ایجاد شد.
    با توجه به حدیث شریف رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمود:
    «
    ستفرق أمتی ثلاث و سبعون فرقة و کلهم فی النار إلا فرقة واحدة؛ بعد از من، أمت من به 73 فرقه منشعب می شوند و جز یک فرقه که اهل نجات اند، همه گرفتار آتش جهنم خواهند شد.»
    معجم کبیر طبرانی، ج18، ص51 - تاریخ دمشق، ج33، ص370 - میزان الإعتدال ذهبی، ج2، ص430 - لسان المیزان، ج3، ص291- سنن ترمذی، ج4، ص135 - جامع الصغیر سیوطی، ج2، ص445 - کنزالعمال، ج1، ص183 - جامع البیان،‌ ج4، ص44 - تفسیر قرطبی، ج4، ص160
    با توجه به اینکه این حدیث در منابع روائی شیعه و أهل سنت مفصل آمده و بزرگان أهل سنت مانند ترمذی و ابن ماجه در سنن خود صراحت دارند بر صحت روایت و ناصرالدین البانی حدیث شناس پرآوازه وهابیت، در کتاب سلسلة الأحادیث الصحیحة، صراحت دارد بر صحت روایت.

    آنچه که مى‌تواند صحت واقعی روایت را برای ما ثابت کند، افتراق أمت به انشعابات متعدد در جامعه اسلامی،‌ پس از رحلت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. از همان آغاز بعد از رحلت، جامعه اسلامی به دو دسته تقسیم شد؛ یک دسته طرفدار آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و مدعی خلافت منصوصه‌ آن حضرت و انحصار خلافت و جانشینی رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در آن بزرگوار که آمار اینها هم کم نبود؛ حتی در برخی منابع أهل سنت مانند شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید معتزلی، آمار ده هزار نفر را ذکر مى‌کند که از علی (علیه السلام) حمایت می کردند. دسته دیگری بودند در برابر دسته اول، حدود بالای هفتاد هزار نفر که از خلافت خلیفه اول، ابوبکر حمایت کردند و با توجه به آنچه که از قبل برنامه ریزی شده بود، قبائل و عشائر عرب، از اطراف مدینه به درون مدینه آمدند، برای کمک رساندن به خلافت ابوبکر و بیعت گرفتن از مردم برای او و هموار کردن راه برای کسانی که بر خلاف نصوص رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)، در رأس هیئت حاکمه قرار گرفتند؛ همانند قبیله أسلم که خلیفه دوم مى‌گوید:
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: سه شنبه 87/1/20::: ساعت 5:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    چندى است مفتیهاى وهابى ـ که چیزى از اسلام سراسر رحمت و عطوفت و مهر نیاموخته‌اند ـ فتواهاى عجیبى صادر کرده‌اند.
    آنان که جز تکفیر دیگران و قتل و خشونت چیز دیگرى نمى‌شناسند، آموزه‌هاى جاهلى و خشونت‌طلب خود را به اسلام عزیز نسبت مى‌دهند.
    فتاوایى همچون:
    ـ جشن گرفتن، حتى به مناسبت میلاد پیامبر و بزرگان، حرام است!
    ـ هدیه دادن گل حتى به بیماران حرام است!
    ـ حرام بودن جشن تولد حتى براى کودکان و بچه‌هاى خردسال
    ـ بدعت شمردن شستن گوشت قبل از پختن
    ـ حرام دانستن استفاده از کمربند ایمنى! زیرا مانع قضا و قدر مى‌شود!!
    ـ حرام دانستن گریه بر اموات، حتى بر پدر و مادر و فرزندان
    و ده‌ها فتواى خرافى دیگر ...

    آیا نتیجه اینگونه تحجّر و جهالت غیر از بوجود آمدن گروههاى تروریستى و خشونت‌طلبى است که به اسم اسلام، به راحتى مسلمانان را هم کافر مى‌دانند و دسته جمعى به قتل مى‌رسانند؟!
    وقتى همه غریزه‌هاى فطرى انسان را ـ که خداوند در وجودش نهاده ـ سرکوب کنید و حتى اشک ریختن او را در فراغ عزیزانش حرام بدانید! آیا مى‌شود از او جز آدم کشى و شرارت انتظار دیگرى داشت؟!

    عجیب‌تر اینکه
    چندى است برخى از مولوى‌هاى مسجد مکى زاهدان هم به دامن همین جهالت‌ها افتاده‌اند و در آخرین اظهارنظر (مثلاً فتوایى‌شان) حکم کرده‌اند که عید نوروز بدعت! محسوب مى‌شود چون این زیاد کردن در اسلام به شمار مى‌رود!!
    حتى هدیه دادن و دید و بازدید و تفریح در این ایام را هم ناروا شمرده‌اند!

    و در توهینى آشکار همه پارسى‌زبانان و از جمله ایرانیان را ـ که شروع بهار و آغاز سال نو را گرامى مى‌دارند ـ آتش پرست و اهل بدعت معرفى کرده‌اند!!
    تصویر زیر از سایت رسمى‌شان (فارسى و عربى) گرفته شده است و در آن شروع عید نوروز را از دوره سلجوقیان! دانسته‌اند که چون در اسلام نبوده پس بدعت است و در یادداشت جدیدشان، تاریخ آن از دوره جمشید و قبل از اسلام دانسته و با استناد به حدیثى جعلى مردودش شمرده‌اند!

    بدعت دانستن نوروز

    البته اینکه نوروز و آغاز بهار به عنوان عید اسلامى شمرده شود، ما سند و مدرک معتبر قطعى نداریم و هیچ کسى هم ادعا نکرده این عید جزو اعیاد اسلامى است.
    نوروز عید است، چون شروعى دوباره در زندگى است ..
    عید است چون آغاز شکفتن طبیعت است ...
    عید است چون آغاز سیر و سفر است که خداوند فرموده است: «سیروا فی الأرض ..»
    عید است چون بیشترین دید وبازدیدها و صله ارحام ـ که این همه اسلام عزیز به آن تأکید دارد ـ در این ایام است..

    این حضرات لحظه‌اى هم فکر نکرده‌اند که اگر هرچیز جدید بدعت به‌شمار آید، خودشان هر روز و هر ساعت مرتکب بدعتند!
    مگر در نماز جمعه‌هایتان از میکروفون و بلندگو استفاده نمى‌کنید؟
    مگر سوار ماشین نمى‌شوید؟
    مگر از تلفن و موبایل استفاده نمى‌کنید؟
    مگر از اینترنت استفاده نمى‌کنید و هر روز مطلب کذب و جنجال برانگیز در سایتها و بلاگهایتان نمى‌نویسید؟
    مگر از عینک استفاده نمى‌کنید؟
    خوب همه اینها جدید است و در صدر اسلام نبود!
    آیا رواست هر چیز جدید ـ ولو سودمند ـ را بدعت بدانید؟
    و لابد کسانى را که مرتکب این بدعتها مى شوند کافر دانسته و حکم به قتلشان مى‌دهید!!
    آیا رواست مردم مسلمانى را که با شروع سال جدید، غسل مى‌کنند.. به اماکن مذهبى مى‌روند .. قرآن تلاوت مى‌کنند و دعاى یا مقلب القلوب .. مى‌خوانند را اهل بدعت دانست؟

    اصولاً سنت از نظر شما چیست که خلاف آن را بدعت مى‌دانید؟
    اینکه عید نوروز جزو اعیاد اسلامى هست یا نیست یک بحث است و اینکه کسانى را که بزرگداشتى غیر از اعیاد اسلامى هم دارند اهل بدعت بدانید! بحث دیگرى است.

    مگر شما عید غدیر را که به فرموده نبى مکرّم اسلام (بر اساس روایات صحیح و معتبر) بزرگترین عید اسلامى است، به آل بویه نسبت نمى‌دهید؟

    مگر نمى‌گویید هیچ کس حق ندارد چیزى به اسلام بیافزاید یا از آن کم کند و اگر کسى چنین کرد اهل بدعت است.. پس چرا منکر عید غدیر شده‌اید؟ آیا این عین بدعت نیست؟؟

    امید که با تفکّر و تعقّل در کج‌فهمى‌تان از اسلام بازنگرى کرده و به اسلام ناب روى آورید که اسلام مهر و شفقت و رحمت و مروّج سنت اصیل نبوى است.


    این روزهاى عید بدجورى ذائقه همه را تلخ کردیم ...
    و جهت تفریح و خنده هم شده این فتواى مضحک از مفتى معروف عربستان (عبدالله النجدى) را هم در مورد فوتبال ببینید:

    ـ فوتبال حرام است مگر با چهارده شرط (که البته با رعایت این شرطها هم توصیه نمى‌شود):
    1. تعداد یازیکنان یازده تا نباشند!. بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید!
    2. دور زمین خط کشى نباشد.
    3. کلماتى همچون گل و اوت و پنالتى و کرنر گفته نشود.
    4. دروازه به جاى دو تیرک، سه تیرک داشته باشد.
    5. در بین بازى نباید کسى شما را تماشا کند! به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان! در بازارها و روزنامه ها و بگذارید ما بدنمان را قوى کنیم!!
    6. هر کسى که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد!!! زیرا ورزش بدنى شما چه ارتباطى به شادى و بغل کردن و بوسیدن دارد!
    7. باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت ها و پیراهن‌هاى رنگارنگ و شماره دار! بازى کنید.
    8. هر کس از شما که در اثناء بازى افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد بازى به‌خاطر او نباید متوقف شود و به کسى که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود، بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن باید به قاضى مراجعه شود تا آن بازیکن حق شرعى خود را همانطور که در قرآن است بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانى عمداً دست یا پاى او را شکست!
    9. در بازى فوتبال شخصى را به عنوان داور انتخاب نکنید!
    10. هنگامى که بازیکنى مصدوم شد، نباید بازیکن دیگرى را جایگزین او کرد!
    11. باید قصدتان از بازى فوتبال فقط تقویت بدنى براى جهاد باشد!!
    12. زمان بازى را نباید 45 دقیقه قرار دهید!
    13. نباید در دو نیمه 45 دقیقه‌اى بازى کنید، بلکه در یک یا سه نیمه بازى کنید!
    14. هنگامى که یکی از دو تیم بر دیگرى غلبه نکرد و توپ به دروازه‌اى وارد نشد(تساوى بازى)، نباید براى بازى وقت اضافى یا پنالتى در نظر بگیرید (تا یکى پیروز شود)، بلکه بلافاصله بازى را تمام کنید.


    جهت اطلاع بیشتر از اینگونه فتواها به سایتهاى «سلام شیعه»، «جهان نیوز» مراجعه کنید.



    حق‌شناس ::: شنبه 87/1/3::: ساعت 4:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مطبوعات عربی گزارش دادند:
    ورود چندین هواپیماى حامل سلاح سبک از عربستان به لبنان
    مطبوعات جهان عرب به نقل از یک روزنامه سوری گزارش دادند: چندین فروند هواپیمای حامل سلاح و مهمات چند روز پیش از عربستان وارد لبنان شدند که این موضوع دخالت غیر مسوولانه در اوضاع لبنان و ضربه به وحدت ملی و امنیت این کشور محسوب می شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه های جهان عرب به نقل از روزنامه "الوطن" سوریه  نوشتند: هواپیماهای وابسته به گارد پادشاهی عربستان چند روز پیش به همراه سلاح و مهمات، چندین قبضه تیربار ونزدیک به یک تن ماده C4 وارد بیروت شدند.

    این روزنامه سوری درادامه می نویسد: علاوه براین 600 نیروی امنیتی عربستان وابسته به دستگاه امنیتی پادشاهی این کشور که در لبنان مستقر هستند برای انجام ماموریتهای ویژه اختصاص داده شدند.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: پنج شنبه 86/12/16::: ساعت 8:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    فرقه ضاله وهابیت با دریافت امکانات گسترده وارد مبارزه و تخریب اعتقادات شیعه در استان‌هاى جنوبى کشور شده است.
    به گزارش جهان نیوز، وهابیون در تازه ترین تحرکات خود علیه تشیع، فعالیت هایى را در استان بوشهر آغاز کرده اند و در این راستا اعتبارات سنگینى را براى رسیدن به اهدافشان هزینه مى کنند.
    گفتنى است شغل اکثر مردم رودان از توابع شیعه نشین استان هرمزگان کشاورزى و بویژه مرکبات، است که وهابیون براى جلب توجه، محصولات آنان را با قیمت بالا خریدارى می‌کنند.

    همچنین گروهى از هواداران فرقه وهابیت براى دریافت مجوز تأسیس مدارس غیر انتفاعى در استان گلستان به تکاپو افتاده اند.
    این گروه در جریان بر گزارى مراسم فرهنگى از جمله نمایشگاه کتاب در این استان برخى از مدعوین را تهدید مى‌کنند.
    چندى پیش گروه مذکور به یکى از غرفه‌هاى انتشارات هجوم برده و از مسئولان این غرفه خواستار بازگشت به قم شدند.
    این افراد با راه اندازى محافل علمى و فرهنگى به تبلیغ اندیشه‌هاى خود مى پردازند و خواستار ایجاد مدارس غیرانتفاعى ویژه این فرقه در منطقه خود شده‌اند.
    این در حالى است که در سال‌هاى اخیر وهابیون فعالیت هاى خود را علیه تشیع در نقاط مرزى کشور گسترش داده اند.



    حق‌شناس ::: سه شنبه 86/12/14::: ساعت 9:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به نام حق و حقیقت

    این روزها گمانه‌زنى‌هاى مختلفى در مورد عوامل شهادت حاج رضوان (عماد مغنیه)، یکى از اسطوره‌هاى مقاومت اسلامى لبنان در رسانه‌هاى غربى و عربى مطرح شده و مى‌شود.
    بنا بر اعتراف خود صهیونیستها، بیش از 20 سال است عوامل رژیم صهیونیستى به دنبال ترور وى بوده‌اند. و جایزه رسمى کشتن وى 25 میلیون دلار (بیش از 24 میلیارد تومان) تعیین شده بود.
    در اینکه عامل اصلى شهادت وى رژیم صهیونیستى و سازمانهاى جاسوسى آمریکا و غربى بوده‌اند، تردیدى نیست؛ اما مزدورى سرویسهاى جاسوسى کشورهاى جیره‌خوار عرب ـ و در رأس آن سه کشور عربستان، اردن و مصر ـ براى صهیونیست‌ها دور از انتظار نیست.
    مگر همین کشورها ـ مخصوصاً عربستان و اردن ـ حامى اصلى و پشتیبان لجستیکى و تسلیحاتى تروریست‌ها در عراق نیستند؟ مگر عوامل بعثى و بازماندگان صدام معدوم، در اردن آزادانه جولان نمى‌دهند؟
    مگر سرویسهاى جاسوسى همین کشورها به علاوه چندین کشور دیگر منطقه ـ که رشد اسلام ناب پیرو اهل بیت (ع) را خارى در چشم مى‌بینند ـ براى جلوگیرى از نفوذ شیعیان در عراق و منطقه، جلسات متعدد در پاکستان و ترکیه و اردن نداشته‌اند؟
    مگر نه اینکه سران وهابیت از پیروزى حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستى، محبوبیت سید حسن نصر الله در میان ملت عرب و موج گرایش جوانان عرب به سمت مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، به وحشت افتاده و کمک به حزب الله را تحریم کردند؟!
    مگر جز این بود که رژیم غاصب حجاز ـ که پرچمدار تفکر وهابیت متحجّر است ـ در جنگ 33 روزه، سوخت هواپیماهاى رژیم صهیونیستى را تأمین مى‌کرد؟
    از پیروان فرقه خرافه‌اى وهابیت انتظارى هم جز این نیست؛ چرا که اساساً وهابیت به همین هدف توسط انگلیس تأسیس شده و توسط استکبار تقویت مى‌شود.
    «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون؛ مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا نور خود را کامل مى‏کند، هر چند کافران ناخشنود باشند (سوره صف، آیه 8)»
    هر آینه وعده خداوند حق است و دیرى نخواهد پایید وهابیتِ رو به زوال، همچون رژیم نژادپرست صهیونیستى ـ که در گرداب سقوط قرار گرفته ـ از صفحه روزگار محو خواهد شد و مسلمانان و آزادى‌خواهان عالم، طعم شیرین اسلام واقعى را خواهند چشید. ان شاء الله

    حق شناس

    چند خبر مرتبط:
    در سمیناری در قاهره ادعا شد:
    مشارکت سعودیها در ترور عماد مغنیه

    تعدادی از کارشناسان و سیاستمداران عرب و مصری طی سمیناری ادعا کردند عربستان سعودی پس از ترور "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین لبنان، در افزایش بحران سیاسی این کشور نقش موثری ایفا کرده است.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: شنبه 86/12/11::: ساعت 12:0 صبح

       1   2   3      >
    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 11
    کل بازدید :355750

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<