سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست


  • گروه وهابیت اساساً از نظر افکار و عقاید با مذهب تسنن متفاوت است و بسیاری از عقاید اهل تسنن را شرک‌آمیز و کفر تلقی می‌کند. در حقیقت وهابیت یک جریان سیاسی است که می‌خواهد با پوشش مذهبی و انتساب خویش به مذهب تسنن از وحدت مذاهب اسلامی جلوگیری نموده و خط تفرقه بین دو فرقه عمده خاصه و عامه را تشدید کند و سلطه استعمار را همواره بر ملل اسلامی پاس دارد.

    متاسفانه وهابیت امروزه با دردست داشتن سرزمین زرخیز عربستان و تکیه بر ثروت عظیم خدادادی توانسته است به جریان نیرومندی تبدیل شود و سازمان‌های بی‌شماری را در جهان برای تبلیغ مرام خویش بنیان نهد. به‌ویژه در کشورهای ایران و پاکستان در مناطق سنی‌نشین که اغلب از فقر و استضعاف رنج می‌برند سرمایه‌گذاری‌های فراوان نموده، مدارس علمیه تأسیس کرده و پول‌هایی را برای طلاب و‌... خرج کند و آنها را به سیاست‌های عربستان جذب نماید.

    عقایدی را که وهابی آن را حد فاصل خویش با شیعه می‌دانند و با تمسک به آنها شیعه را خارج از دین و مشرک قلمداد می‌کنند. در حقیقت عقاید مشترک شیعه و سنی است و شیعه و سنی به هم نزدیک‌ترند تا وهابیت.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: پنج شنبه 86/9/15::: ساعت 3:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     توجیه آیه تطهیر
    1- ابن تیمیه مى‌گوید: «پیامبر (صلى‌الله علیه وآله) دعا کرد تا خداوند رجس و پلیدى ‌را از آنان دور ساخته و پاکشان گرداند و این دلالت بر عصمت ندارد...»1
    پاسخ: اولاً: پیامبر (صلى‌الله علیه وآله) مستجاب الدعوة است و اگر دعا کرده بطور قطع اجابت شده است.
     ثانیاً: فایده دعا استمرار تطهیر و اذهاب رجس در آینده است؛ همانگونه که در تفسیر «اهدنا الصراط المستقیم» است.
     ثالثاً: ممکن است که دعا بالا رفتن مرتبه و درجات خلوص و عمق گرفتن و رسوخ کردن اذهاب رجس و در نتیجه، تطهیر اهل بیت را در برداشته باشد.

    ادامه مطلب...

    حبیب ::: شنبه 86/9/10::: ساعت 9:19 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بسمه تعالى
    کمتر کسى است که کتابهاى ابن تیمیه ـ به خصوص منهاج السنة ـ را مطالعه کند و پى به نصب و عداوت و دشمنى او نسبت به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) نبرد. ما در این بحث براى اثبات این مطلب به ذکر نمونه‌هایى از این موارد مى پردازیم:

    1ـ مخالفت با نزول آیه مباهله در شأن اهل بیت (علیهم السلام)
    ابن تیمیه از جهاتى با نزول آیه مباهله در شأن اهل بیت (علیهم السلام) مخالفت کرده است و بر فرض نزول، آن را فضیلتى براى اهل بیت نمى‌شمارد. اینک به شبهات او پاسخ مى گوییم:

    الف) کسى با پیامبر (صلى الله علیه وآله) مساوى نیست!!
    ابن تیمیه مى گوید: «هیچ کس مساوى با رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در فضایل نیست، نه على و نه غیر او». 1

    پاسخ: اولاً: ما تابع نصّ هستیم. از این آیه و ادله قطعى دیگر چنین استفاده مى شود که امام على (علیه السلام) در تمام کمالات و قابلیت‌ها همانند رسول خدا (صلى الله علیه وآله) است، ولذا اگر قرار بود بعد از ایشان پیامبرى باشد جز امام على (علیه السلام) کسى دیگر قابلیت این مقام را نداشت. ولى قرار نیست که بعد از پیامبر(صلى الله علیه وآله) پیامبر دیگرى باشد.
    ثانیاً: در روایتى صحیح السند از پیامبر (صلى الله علیه وآله) آمده است که خطاب به امام على (علیه السلام) فرمود: «من از خدا چیزى نخواستم جز آنکه مثل آن را از خداوند براى تو درخواست نمودم. و از خداوند چیزى درخواست ننمودم مگر آنکه خدا به من عطا نمود. جز آنکه به من خبر داده شد که بعد از تو پیامبرى نخواهد بود».2
    و نیز پیامبر (صلى الله علیه وآله) مطابق حدیث صحیح السند فرمود: «...على منّى وأنا منه، وهو ولیّکم بعدی»3؛ «على از من و من از اویم و او ولىّ شما بعد از من است.»
    ادامه مطلب...

    حبیب ::: دوشنبه 86/8/28::: ساعت 10:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    با آرام شدن نسبى تنش هاى ناشى از خبر ساندى تایمز مبنى بر حمایت عربستان از تروریسم، این بار بى بى سى گزارشى دیگر درباره حمایت این کشوراز اندیشه هاى سلفی، جنجال تبلیغاتى دیگرى برپا کرد.

    پایگاه اینترنتى المرصد العراقى در این باره نوشت، راجر هرى تحلیلگر مسائل خاورمیانه در بى بى سى در گزارشى دو قسمتى ابراز داشت، با هدف تحقیق درباره واقعیت وهابیت و اینکه آیا واقعا دلارهاى نفتى عربستان در خدمت ترویج خشونت است، دو ماه در عربستان به سربردم و به یافته هاى خوبى دست یافتم.
    راجر هرى در ادامه به نقل از لورانس رایت مولف کتابى درباره القاعده که جایزه ادبى پولیتزر را از آن خود کرد مى گوید، قلع و قمع مخالفان ریشه در اندیشه وهابیت دارد.
    در این گزارش آمده است، بازرس هاى آمریکایى در مبارزه با کمک هاى مالى عربستان به تروریسم ناموفق بودند ضمن آنکه همچنان فعالیت برخى از موسسات خیریه عربستان در مناطق مختلف جهان جاى تردید دارد.
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: یکشنبه 86/8/27::: ساعت 2:1 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اهل سنت شهر زاهدان 18 نماز جمعه مختلف برپا مى‌کنند و تلاش مولوى عبدالحمید برای برپایی یک نماز جمعه مشترک برای اهل سنت تاکنون بی‌نتیجه بوده است که این خود نشان از عدم مقبولیت وی حتی به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می باشد.

    * * *
    امام جماعت مسجد مکی زاهدان به دعوت رسمی از سوی «انجمن جهانی مسلمانان» به نمایندگی از اهل سنت ایران جهت شرکت در نوزدهمین نشست شورای فقه اسلامی مکه، به عربستان سفر کرده است‏.
    به گزارش شیعه نیوز، این نشست با حضور «خالد فیصل آل سعود» امیر مکه به نیابت از پادشاه عربستان و بیش از هفتاد شخصیت علمی، تعدادی از ائمه مساجد و فقهایی از کشورهای اسلامی برگزار شد.
    با توجه به اینکه مولوی عبدالحمید به عنوان رهبر اهل سنت ایران در این نشست شرکت کرده است، این سؤال پیش می آید که وی چگونه خود را رهبر اهل سنت ایران می نامد؛ در حالی که اهل سنت گلستان و کردستان به شدت با ایشان اختلاف نظر دارند و مولوی عبدالحمید در میان ایشان از کمترین مقبولیت ممکن برخوردار است. این در حالی است که اهل سنت شهر زاهدان 18 نماز جمعه مختلف برپا می کنند و تلاش مولوی عبدالحمید برای برپایی یک نماز جمعه مشترک برای اهل سنت تاکنون بی نتیجه بوده است که این خود نشان از عدم مقبولیت وی حتی به عنوان امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می باشد.
    لازم به ذکر است که این روحانی بلوچ در حالی در نشست یکی از بزرگترین تشکیلات وهابیت شرکت کرده است که علمای وهابی عربستان با تکفیر شیعیان، صدور فتوای قتل شیعیان، صدور فتوای انهدام ضریح حضرت سیدالشهداء (ع) و حضرت زینب (س) و بسیاری اعمال دیگر، در دشمنی با شیعیان و نابودی آنها کمر همت بسته اند و با تمام توان تلاش می کنند.
    این فتاوای تکفیری در حالی صادر شده اند که بسیاری از علماء و پیروان اهل سنت نیز اینگونه اعمال و حرکات را محکوم کرده اند و با روشهای گوناگون نسبت به اندیشه های تکفیری و سلفی اعلام انزجار کرده اند.
    با توجه به این که در سال وحدت ملی و انسجام اسلامی به سر می بریم، حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در جمع وحدت شکن وهابیون، سؤالی است که امیدواریم ایشان برای آن جوابی قانع کننده داشته باشد.
    شایان ذکر است که مولوی عبدالحمید مدتی پیش توسط دکتر حسینی قزوینی عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) و مسئول مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) دعوت به مناظره شد که او این دعوت را رد کرد.

    منبع خبر: شیعه نیوز



    حق‌شناس ::: شنبه 86/8/19::: ساعت 7:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    * بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است. قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و عمه های پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) و نزدیک به ده هزار نفر از شخصیت های نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع است.
    * در روایت آمده است که: رسول الله(صلی الله علیه وآله) به دستور خداوند، کنار این قبرستان حضور می یافت و به مدفونین آن سلام می کرد و برای آنان از خداوند آمرزش می طلبید.
    * بقیع تا یکصدسال پیش، دیوار و حصاری نداشت، اما اکنون با دیواری بلند محصور گشته و از گذشته تاکنون مسلمانان از هر فرقه و مذهبی، پس از زیارت پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) به اینجا آمده، اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و دیگر آرمیدگان در این گورستان را زیارت می کنند.
    قبر امامان معصوم(علیهم السلام) و تعداد دیگری از دفن شدگان در بقیع نیز دارای قبّه و سایبان بوده، که در حمله وهابیان تخریب گردید و اکنون این قبرستان به صورت فضای باز و ساده ای درآمده و تنها برخی از قبور از دیواره های کوتاهی برخوردار است.
    * والیان مدینه در طول تاریخ، مقابر اهل بیت(علیهم السلام) ، همسران پیامبر(صلی الله علیه وآله) ، فرزندان و یاران پیامبر(صلی الله علیه وآله) و تابعین مشهور و مدفون در بقیع را، با سنگ نبشته های هنری و بناهای عظیم و ضریح های ثمین و سیمین مشخص و در بازآفرینی و بازسازی ها، پیوسته حراست و حفاظت از آن ها را برعهده می گرفتند.
    * پس از تسلّط سعودیان بر حجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمدبن عبدالوهاب، در هر شهر و منطقه ای که وارد می شدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می کردند.
    ...
    مقاله بسیار سودمند جناب آقاى سیّدعلى قاضى عسکر که در دو شماره 45 و 46 فصلنامه میقات حج منتشر شده است، نگاهى سریع و البته مستند و دقیق به تاریخچه قبرستان بقیع و عکس‌العمل در مقابل جنایت وهابیان (تعطیلى حج، هشدار علما و...) و نهایتاً خیانت ایران شاهنشاهى (در دوره هویداى بهایى) دارد و توصیه مى‌شود حتماً هر دو بخش مقاله خوانده شود:
    بخش اول مقاله
    بخش دوم مقاله



    حق‌شناس ::: یکشنبه 86/7/29::: ساعت 12:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بیانیه آیت الله مکارم شیرازى به مناسبت پاره اى از فتاواى اخیر بر ضدّ شیعیان:

    موج گرایش جوانان وهّابى به تشیّع روز به روز پر خروش تر مى شود، آگاهان موثّق گفته اند: دامنه این موج حتّى به مکّه و مدینه نیز رسیده و گروهى از جوانان این دو شهر پیروى از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را پذیرفته اند.
     
    آنها از یک سو خشونت بى حساب و وحشتناک تندروان وهّابى را در ریختن خون بى گناهان و از سوى دیگر محبّت هاى بى دریغ پیروان اهل بیت(علیهم السلام) و دعوت به صلح و دوستى را مى بینند و به حکم فطرت خداداد تمایل به این مکتب پیدا مى کنند.
    اضافه بر این، تحریم شدید مطالعه آثار علماى اهل بیت(علیهم السلام) سبب کنجکاوى بیشتر آنها و روى آوردن به مکتبى مى شود که آزادى در تحقیق را شعار خود قرار داده است.
    آنها مى بینند که در کتابخانه هاى وهابیان حتّى یک کتاب از کتب بزرگان علماى شیعه نیست در حالى که مى شنوند کتابخانه هاى شیعیان مملوّ از کتب فقهى، اصولى، حدیثى و عقائد اهل سنّت است.
    این گرایش روزافزون جوانان وهّابى، مفتیان تندروى سعودى را آن چنان خشمگین ساخته، که هر روز فتواى جدیدى بر ضدّ شیعیان صادر مى کنند که غالباً بر اساس تهمت ها و دروغ هاست، به گمان اینکه با این گونه فتاوا مى تواند جلوى این موج بایستند، موجى که بر اثر حکومت باشکوه جمهورى اسلامى و قدرت نمایى شگفت انگیز حزب الله لبنان و توانایى شیعیان عراق بوجود آمده است.
    اخیراً مطابق خبر منتشر شده، یکى از علماى تندرو وهابى فتوا داده است که ذبیحه یهود و نصارى را مى توان خورد ولى ذبیحه شیعیان حرام است چرا که آنها هنگام ذبح حیوان بجاى «بسم الله»، «یا حسن و یا حسین» مى گویند و این شرک است.
    این دروغى است که هر شیعه اى بر آن مى خندد زیرا مى دانیم تمام شیعیان در همه جاى دنیا حیوان را با گفتن «بسم الله» ذبح مى کند و در تمام کتب فقهاى شیعه بدون استثنا شرطیّت بسم الله در ذبح نوشته شده و این مطلب به قدرى واضح است که در ادبیات فارسى ما «بسمل کردن» کنایه از ذبح حیوان است.
    خوشبختانه فتاوایى که بر اساس این دروغ هاى واضح پایه گذارى شده نه تنها کسى را از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دور نمى کند بلکه تأثیر بسزایى براى پیشرفت فکر و عقاید شیعى در جهان دارد.
    ما به آنها نصیحت مى کنیم که بیایید به جاى طرح این گونه مباحث نادرست با هم نشسته و یکدیگر را بهتر بشناسیم، عداوت ها را تبدیل به دوستى و محبّت کنیم و جوانان را نیز آزاد بگذاریم که راه خود پیش گیرند و به آنچه عقل و درایت آنها حکم مى کند عمل نمایند.                 
    دوشنبه ، 9 مهر ماه ، 1386

    منبع: http://www.makaremshirazi.org/persian/article1631.html



    حق‌شناس ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 5:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      
    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 16
    کل بازدید :355990

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<