سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • در پى پخش مصاحبه برنامه رمضانى «ماه عسل» با دو نفر از شخصیتهاى برجسته‌اى که سالها پیش از مذهب قبلى‌شان روى گردانده و به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السلام» گرویده‌اند، برخى افراد که موقعیت اجتماعى‌شان را متزلزل مى‌دیدند و از تأثیر اینگونه برنامه‌ها در باور مردم حقیقت‌جو وحشت زده شده بودند، این برنامه را توهین به اهل سنت! تلقى کرده و ضمن اهانتهایى به این دو شخصیت فرزانه و نیز مجرى و سازندگان برنامه، از صدا و سیما خواستار مصاحبه با علما و شخصیتهایى شده‌اند که به زعم آنان از شیعه روى‌گردان شده و سنى شده‌اند!!
    جمعى از دانش‌آموختگان حوزه علمیه در نامه سرگشاده‌اى به رئیس سازمان صدا و سیما، ضمن تشکر از تهیه‌کنندگان برنامه «ماه عسل»، از آقاى ضرغامى خواسته‌اند تا به خواسته معترضین عمل کنند تا مردم خود به حقیقت پى ببرند.
    متن کامل این نامه به شرح ذیل است:



    بسم الله الرحمن الرحیم
    اُدْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ (سوره نحل، آیه 125)

    ریاست محترم سازمان صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران
    جناب آقاى مهندس ضرغامى
    با سلام و تحیت


    به دنبال پخش دو مصاحبه در برنامه ماه عسل با حضور مهمانان محترم آقاى دکتر عصام العماد (اهل یمن) و آقاى دکتر تیجانى سماوى (اهل تونس)، امام جماعت مسجد مکى زاهدان در واکنشى که ناشى از عصبانیت و با توهین همراه بود، ضمن ساختگى و جعلى! دانستن این برنامه و ناشایست! اعلام کردن سازندگان آن، دکتر عصام را بچه‌اى نادان! دانسته و اعلام کرده: «این شخص هیچ‌گاه سنى نبوده است.»!!
    و با این همه توهینِ آشکار، سخنِ مجرى برنامه را که خطاب به دکتر عصام گفته: «شما زمانى دشمن حضرت على بودى»، توهین! تلقى کرده است. در صورتى که دشمنى قبلىِ دکتر عصام با امام على «علیه‌السلام» بخاطر وابستگى‌اش به وهابیت و متأثر از خواندن کتب ضد شیعى ابن تیمیه بوده و نه صِرف گرایشش به اهل سنت. بر هیچ کس پوشیده نیست که الفباى وهابیت، تکفیر شیعیان و دشمنى با اهل بیت «علیهم‌السلام» است و خوب است جناب مولوى هم موضعشان را نسبت به وهابیت رسماً اعلام دارند تا جاى سوء استفاده‌اى براى برخى افراد کج‌فهم باقى نماند.
    در نطقى دیگر جناب مولوى دکتر تیجانى را هم فردى مجهول الحال! دانسته و ضمن درخواست مجازاتِ عاملین برنامه ماه عسل، بیان داشته است: «ما افراد بسیار زیادی از علمای شیعه را سراغ داریم که مذهب شیعه را کنار گذاشته و به مذهب اهل سنت پیوسته‌اند!. مقتضای عدالت این را می‌طلبد که صدا و سیما افرادی را که سنی شده‌اند فرا بخواند و با آنها مصاحبه‌ای داشته و کتابهای آنان را به جامعه معرفی کند. سپس این افراد را در کنار تیجانی‌ها بنشانند و قضاوت را به مردم (شیعه و سنی) واگذارند تا هر مذهبی را که می‌خواهند اختیار کنند.»
    ما ضمن تشکر از صدا وسیما و مخصوصاً مدیر شبکه سوم سیما و عوامل برنامه بسیار مفید ماه عسل، و ضمن ردّ توهین‌آمیز بودن گفته‌هاى مهمانان محترم، از حضرتعالى مجدّانه مى‌خواهیم تا به درخواست این مولوى (که طبق آنچه اعلام داشته درخواست اهل سنت است) عمل کرده، از آنان بخواهید علما و بزرگان شیعه! را که ادعا مى‌کنند سنى شده‌اند معرفى کنند و از آنان دعوت کنید در کنار علما و شخصیتهاى متعددى که از وهابیت یا اهل سنت روى گردانده و پیروى از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السلام» را برگزیده‌اند (از جمله همان دو مهمان محترم) بنشینند و در محیطى به دور از هرگونه توهین و تهمت، هر دو طرف حقایق مذهبشان را براى مردم بیان کنند و تمام نشستهاى آنان هم به صورت سراسرى از تلویزیون پخش شود و قضاوت هم به مردم واگذار شود.
    این کار نه تنها با وحدت و انسجام اسلامى منافاتى ندارد بلکه با زدودن غبار از آنچه ممکن است در اذهان طرفین باشد، به تقریب و همدلى برادران مسلمان شیعه و سنى کمک شایانى خواهد کرد.


    والسلام علیکم و على جمیع اخواننا المؤمنین
    جمعى از دانش‌آموختگان حوزه علمیه

    مهرماه 1386



    حق‌شناس ::: دوشنبه 86/7/30::: ساعت 11:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 11
    کل بازدید :355751

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<