سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • دکتر سید محمد حسینى قزوینى، مسئول مؤسسه تحقیقاتى حضرت ولیعصر(عج) با انتشار بیانیه اى از مولوى عبدالحمید به دلیل طفره رفتن مکرر ایشان از مناظره و گفتگوى دوستانه انتقاد کرد.
    به گزارش شیعه نیوز، در این بیانیه که دکتر حسینى قزوینى آن را سخن پایانى خود خطاب به مولوى عبدالحمید اظهار داشته، آمده است:

    باسمه تعالى
    در رابطه با بیانیّه جناب مولوى عبد الحمید در پاسخ به دعوت مجدد از ایشان به مناظره و گفتگوى دوستانه، توجه ایشان را به چند نکته اساسى جلب مى نمایم:
    1 ـ در این بیانیه عبارتهایى دور از ادبیات اسلامى به کار رفته بود و دو شخصیت جهانى شیعه (آقایان دکتر عصام و دکتر تیجانی) مورد اهانت مجدد قرار گرفته بودند و نظام جمهورى اسلامى و قوه قضائیه نیز به جانبدارى متعصبانه متهم شده بودند و... به ایشان و همفکران عزیرشان خالصانه سلام گفته و کریمانه از کنار آن مطالب نادرست مرور مى کنم.
    2 ـ دعوت اولیه این جانب از جناب مولوى عبدالحمید، مناظره و گفتگوى دوستانه در خصوص مطالبى بود که ایشان در خطبه هاى نماز جمعه زاهدان نسبت به دو شخصیت شیعه آقایان دکتر عصام و دکتر تیجانى مطرح کرده بودند و ملتزم بودیم که بحث و گفتگو به خارج از آن کشیده نشود و انتظار از جناب مولوى خیلى فراتر از این بود که قضیه را به انحراف کشانده و به یک معضل تبدیل کرده و با جوسازى علیه نظام و قوه قضائیه، بهره بردارى سیاسى نمایند.


    3 ـ اگر مسأله اتحاد میان مسلمانان از دیدگاه جناب مولوى عبدالحمید این همه حائز اهمیت است، پس چرا در سال اتحاد ملى و انسجام اسلامى در همایش ختم صحیح بخارى از آقاى دکتر محمد إبراهیم رئیس دادگاه مدینه دعوت کردند و ایشان در سخنرانى خود به مقدسات شیعه اهانت کرد و ایشان نه تنها به سخنان وى اعتراض نکردند؛ بلکه در سفر اخیر خود به مدینه منوره از حضور ایشان در همایش، تشکر نمودند.
    و چرا در سال اتحاد ملى کتابهاى وهابیون که شیعه را به مشرکان عصر رسالت تشبیه کرده و خون و مال آنان را مباح دانسته، در سایت رسمى حوزه علمیه زاهدان قرار داده اند مانند: توسل مشروع ...، رساله شیخ الاسلام ابن تیمیه و...
    چرا در برابر حرکت هاى تند وهابیت بر ضد شیعه عکس العمل مناسبى نداشته اند؟
    چرا بیانیه 38 تن از علماى وهابى افراطى عربستان، در وجوب قتل شیعیان و تخریب حرم امامام معصوم (ع) را محکوم ننمودند؟
    چرا با فتواى ضدّ اسلامى بن جبرین وبراک، در تخریب حرم امیرالمؤمنین و امام حسین و ابوالفضل علیهم السلام برخورد صریح نداشتند؟ بلکه کتاب بن جبرین و صالح فوزان وعبد الرحمن دمشقیه که از تکفیریون وهابى هستند، هم اکنون روى سایت رسمى حوزه علمیه زاهدان موجود است!! و صدها چراها که فرصت بازگو کردن آن نیست!!!
    4 ـ چگونه جناب مولوى عبد الحمید از انتقال دو نفر از مذهب مالکى و وهابى به مذهب شیعه این چنین حساسیت به خرج داده و جوسازى مى کنند با این که در تاریخ، افراد متعددى از مذهب حنفى به شافعى و از شافعى به حنفى و... منتقل شده اند، همانگونه که مناوى از شخصیتهاى بزرگ اهل سنت مى گوید: گروهى از بزرگان اهل سنت از مذهب خویش به دیگر مذهب انتقال یافته اند همانند: عبد العزیز بن عمران که از مذهب مالکى به مذهب شافعى منتقل شد و ابوثور، از حنفى به شافعى وطحاوی، از شافعى به حنفی، و امام سمعانى از حنفى به شافعی، و خطیب بغدادى وآمدى وابن برهان از حنبلى به شافعی، و ابن فارس از شافعى به مالکی، و ابن دهان از حنبلى به حنفى و از حنفى به شافعى انتقال مذهب دادند. فیض القدیر، ج 1، ص 273
    5 ـ مقام معظم رهبرى ـ مدّ ظلّه الوارف ـ که امسال را «سال اتحاد ملى وانسجام اسلامی» معرفى نمودند، هرگز از مناظره و گفتگوى دوستانه علمى منع نفرموده اند، و به تعبیر شهید مطهری: «آن چه نباید صورت گیرد، کارهایى است که احساسات و تعصّبات و کینه هاى مخالف را بر مى‏انگیزد، امّا بحث علمى سروکارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات». امامت و رهبری، ص 21
    6 ـ مگر جناب مولوى عبد الحمید ودیگر عزیزان اهل سنت در مناظره و گفتگوى علمى چه مطالبى مى خواهند مطرح کنند که از دادگاه ویژه روحانیت هراس دارند؟ و آیا تا کنون قوه قضاییه به خاطر طرح مسائل علمى دور از تعصب و اهانت، کسى را مورد مؤاخذه قرار داده است؟
    7 ـ آیا هدف از کشاندن مناظره به یکى از کشورهاى اسلامى و پیش داورى غیر منصفانه، فراهم ساختن زمینه بدبینى و جو سازى علیه نظام جمهورى اسلامى نیست؟ و یا پیشنهاد دعوت از افرادى از خارج از کشور جهت مناظره، نشانگر ضعف علمى نیست؟
    8 ـ این جانب مباهله را رد نکرده ام، بلکه پیشنهاد نموده ام که با الهام از سیره نبى مکرم(صلى الله علیه و آله و سلم) اول مناظره و گفتگوى علمى دوستانه صورت پذیرد و در صورتى که گفتگوى علمى به بن بست رسید، نوبت به مباهله خواهد رسید و آمادگى کامل خود را براى مباهله اعلام نموده ام.
    در پایان براى آخرین بار از جناب مولوى عبد الحمید در خواست مى کنم با بهانه‏هاى واهى از گفتگوى دوستانه که بهترین راه براى حل اختلاف فیمابین و زمینه ساز وحدت مى باشد، طفره نروند.
    وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ اتَّبَعَ الْهُدَی.
    دکتر سید محمد حسینى قزوینى
    7/8/86

    منبع: شیعه نیوز و سایت مؤسسه تحقیقاتى حضرت ولى‌عصر (عج)



    حق‌شناس ::: چهارشنبه 86/8/9::: ساعت 6:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 30
    بازدید دیروز: 46
    کل بازدید :356192

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<