سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • بنام خدا

    یکی از انگیزه های تهاجم وسیع وهّابیت بر ضدّ مذهب اهل بیت (ع) ترس و وحشت آنها از گسترش فرهنگ برخواسته از قرآن در میان جوانان و دانشمندان تحصیل کرده و استقبال آنان از این مکتب نورانی مطابق با سنّت راستین محمّدی (ص) می باشد که چند نمونه را در اینجا مى‌آورم:

    1. دکتر عصام العماد ، فارغ التحصیل دانشگاه «الامام محمدبن سعود»در ریاض و از شاگردان بن باز (مفتی اعظم سعود) و امام جماعت یکی از مساجد بزرگ صنعا و از مبلّغین وهابّیت در یمن که کتابی نیز در اثبات کفر و شرک شیعه تحت عنوان ( الصلة بین الا ثنی عشریة و فرق الاغلاة) نوشته است با آشنایی با یکی از جوانان شیعه،با فرهنگ شیعه آشنا شده و از فرقه وهابّیت دست کشید و به مذهب شیعه مشرّف گردید . دکتر عصام در کتابی که به همین مناسبت تألیف نموده ، می نویسد:« با مطالعه کتابهایی که وهابّیت در سالهای اخیر نوشته اند ، به یقین در می یابیم که انان احساس کرده اند که تنها مذهب اینده ،همان مذهب شیعه امامیه است، وهنگامی که کتابهای برادران وهابّی را می خوانیم بر یقین ما افزوده می گردد که اینده از آنِ مذهب تشیع می باشد زیرا انان ،خود وسیله انتشار سریع واشنایی با مذهب تشیع در بین وهابّیان می باشند (1)

    2. آقای شیخ ربیع بن محمّد ، از نویسندگان بزرگ سعودی می نویسد:آنچه که باعث فزونی شگفتی من گردید این است که برخی از برادران وهابّی وفرزندان شخصّیتهای علمی و دانشجویان مصری ، اخیراً به سراغ مکتب تشیّع رفته اند(2)

    3. شیخ محمد مغراوی از دیگر نویسندگان مشهور وهّابی میگوید: با گسترش مذهب تشیع در میان جوانهای مشرق زمین ،بیم آنرا داریم که این فرهنگ در میان جوانان مغرب زمین نیز گسترده گردد(3)

    4. دکتر ناصر قفاری استاد دانشگاه های مدینه مینویسد :اخیراً تعداد زیادی از اهل سنّت به طرف مذهب شیعه گرایش پیدا کرده اندو اگر کسی کتاب « المجد فی تاریخ البصرة و نجد» را مطالعه کند به وحشت می افتد که چگونه برخی از قبایل عربی به صورت کامل ،مذهب شیعه را پذیرفته اند(4)

    5. جالبتر از اینها سخن شیخ مجدی محمد علی محمد نویسنده بزرگ وهّابی است که می گوید: یکی از جوانان اهل سنّت با حالت حیرت ،نزد من امد و انگیزه حیرت اورا جویا شدم ،دریافتم که دست یک شیعه به وی رسیده است و این جوان سنّی تصوّر کرده است که شیعیان فرشتگان رحمت وشیر بیشه حقّ می باشند (5)

    ــــــــــــــــــــــــــ
    پاورقی:
    1. المنهج الجدید و الصحیح فی الجواد مع الوهّابیین صفحه 178
    2. مقدمه کتاب «الشیعه الامامیه فی میزان الاسلام»صفحه 5
    3. مقدمه کتاب «من سبّ الصحابةو معاویة فاُمُّه هاویةً» صفحه 4
    4. مقدمه«اصول مذهب الشیعة الامامیةالاثنی عشریة»جلد اول صفحه 9
    ه. انتصارالحقّ : جلد اول : صفحه 11 و14

    منبع: وبلاگ مذهب برتر



    حق‌شناس ::: سه شنبه 86/9/6::: ساعت 3:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 52
    کل بازدید :356214

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<